Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Släpkärra  (läst 26141 gånger)

tinna.m

• Skåne
SV: Släpkärra
« Svar #80 skrivet: 13 mar-11 kl 21:18 »
Reservhjul på burk, kan det va nåt att ha i bilen?
Mest Blues & Jazz i huvet. Bakmes&Snoa. Åså Country

machoman

« Svar #81 skrivet: 13 mar-11 kl 21:56 »
Sådärja  nu äntligen är det ett nytt ( begagnat) däck på fälgen och den sitter på kärran nu. Det var brorsan som fixade det. Nu får vi bara hoppas att vi inte får punka på volvon för där finns inget reservdäck till den heller. ::) Å med den takt som det tagit för att skaffa däck till släpet så.......  ;)

Köra bil utan reservhjul??? Kostar nån hundring på skroten, en bråkdel vad det kostar att bli stående med punka utan hjul, ett tips bara.

torbjorn

• Medelpad
« Svar #82 skrivet: 13 mar-11 kl 22:25 »
Reservhjul på burk, kan det va nåt att ha i bilen?

I en del fall kanske man kan lura mr. Murphy på det sättet, men det slutar alltför ofta med att när man väl får en punktering så är däcket för svårt skadat för att punkteringssprayen ska hjälpa. Jag föredrar att se till att ha reservhjul, nödvändiga verktyg och fungerande originaldomkraft med mig.

getalina

• Haui that Skanunga ærliki mææn toco vitar uræt ald
    • Halland
« Svar #83 skrivet: 14 mar-11 kl 16:10 »
I en del fall kanske man kan lura mr. Murphy på det sättet, men det slutar alltför ofta med att när man väl får en punktering så är däcket för svårt skadat för att punkteringssprayen ska hjälpa. Jag föredrar att se till att ha reservhjul, nödvändiga verktyg och fungerande originaldomkraft med mig.

OK. ska jag hälsa gubben  ;D  Oxå får han kolla om det finns domkraft i volvon..........

Man ska inte förta sig........kan man skjuta upp det till morgondagen så....... gubben i ett nötskal.  ;)

Dela detta:

* Inloggade just nu

252 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Dessa välarbetade tidningar ger stor inspiration till att klara sig själv.!
/Inspiration

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser