Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Slang till tunna?  (läst 3798 gånger)

Hattstugan

• -
Slang till tunna?
« skrivet: 08 jan-11 kl 18:29 »
Skulle behöva (på ett enkelt sätt  :)) förklarat för mig hur man monterar en vanlig trädgårdsslang fäst i en tunna för tex bevattning via regntunna alt till dasstunna som en slags urinseparett. Hur gör jag för att det ska bli tätt osv? Jag förstår såklart att jag måste borra ett hål i tunnan men sedan då?
Det är inte illa jag har ju apa, häst och villa
en kappsäck full med pengar det är ju också bra att ha!

chpe21

SV: Slang till tunna?
« Svar #1 skrivet: 08 jan-11 kl 19:07 »
Kan det här vara nåt?

Jula artnr. 450-306.
 ???

torbjorn

• Medelpad
SV: Slang till tunna?
« Svar #2 skrivet: 08 jan-11 kl 21:31 »
Kan det här vara nåt?

Jula artnr. 450-306.
 ???

Det är en utmärkt lösning, men tunnans vägg måste såklart vara plan och slät för att de tunna gummipackningarna ska ha en chans att täta. Om det är en plåttunna kan man rikta den runt hålet med t ex två hårda och plana träklossar som man drar ihop med skruv och mutter.

En annan lösning är att borra ett lite för litet hål i tunnan, förstora det med t ex en konisk dorn så att man får en utåt- eller inåtböjd kant, trä igenom ett passande kopparrör och hårdlöda.

Dela detta:

* Inloggade just nu

281 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressanta uppslag! Blev väldigt sugen på att skaffa höns. Efter större delen av renoveringarna på huset är klara så ska jag bannemig också skaffa mig några höns!
/Dennis Bengtsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser