Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vad har ni för namn till era tuppar?!  (läst 51932 gånger)

Misonten

• Västergötland
Vad har ni för namn till era tuppar?!
« skrivet: 15 jan-11 kl 09:13 »
Hej! Fick hem vår nya snygging igår ;D Nu måste han ju få ett passande namn!

Så vad har ni för goa namn på era tuppar!?  :P

Ursäkta den dåliga bilden :-\
/Nathalie
« Senast ändrad: 20 feb-12 kl 00:50 av Sirpa »
Mille Fleur, Silkeshöns, Araucana, några blandisar. Japansk jumbovaktel, Mignon samt 2 bondkatter. Bor tillsammans med sambo strax utanför Tidaholm

Bettyboop

• Småland
    • Andersson's Lantgård
SV: Vad har ni för namn till era tuppar?!
« Svar #1 skrivet: 15 jan-11 kl 09:27 »

Min Ölandshönstupp heter: Robin Hood (hans fruar heter: Maja Gräddnos, Ariel och Lady Marion)

Blå Kochintupp: Sune

Svart Kochintupp: Linus

Blandfärgad Kochin: Zorro

Amrock Dvärgtupp: Tristan (Tingeling dog tyvärr)

Lohmantupp: Herman

Herman är den enda i lohmangruppen som har namn.

Annars har vi namn på alla hönsen.
Bor på härlig lantgård med Hästar, katter, kaniner, Rottweiler, Lohmanhöns, Dvärgkochin och Dvärgwyandotter. Odlar massor.

betsla

• Jämtland
    • Betsla - me, myself and I
« Svar #2 skrivet: 15 jan-11 kl 09:49 »
Vi har:
Orpington-blandning - Fingal
Dvärg cochin - Vilgot
Holländsk dvärg/sebright - Hjalmar

Sen har vi 3 ungtuppar som sambon just föreslog namn på: Coq au vin I, Coq au vin II och Coq au vin III  ;D

Nyaste tillskottet är en guld svartbandad Brahma... funderar på Bruno.
70-talist som bor på vischan i Jämtland med sambo, 3 barn, 1 katt, 13 Åsenfår (genbank 1338 och MV3) och ett gäng höns - hedemora, brun leghorn, dv wyandotte, cream legbar och wyandotte samt lite araucanakorsningar och diverse andra korsningar.

susidus

• såenserutdå...
    • Småland
« Svar #3 skrivet: 15 jan-11 kl 09:54 »
 ;D Puppe ....PomPom ....Pupps ... KoSchamon Leo...Kalkonen Adam och så popps... pupps ....beroende på vilket humör jag är på.... ;D
Vad vore livet om man inte kunde hoppas.... och det gör jag fortfarande....
;)

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #4 skrivet: 15 jan-11 kl 11:22 »
Hos mig heter alla tuppar Tupptupp  :-[ utom Silver Dorkingtuppen som heter Bull. Han var hela sommaren ett radarpar med sin bror Bill. Bill har dock flyttat till Småland.
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Smali

• Värmland
« Svar #5 skrivet: 15 jan-11 kl 11:33 »
Köpte 2 Isbar tuppar i somras som jag döpte till Andreas och Jocke, de fick namnen efter 2 av mina svärsöner.
Andreas är kvar i livet men inte Jocke. Han var tyvärr mer intresserad av Andreas än av hönorna och rent utsagt elak emot dem. Nästa tupp får nog heta Patrik efter en annan svärson.

jag71

• varma höns
    • Skåne
« Svar #6 skrivet: 15 jan-11 kl 11:45 »
Orpingtontuppen heter Jussi. Enligt Erik (snart 6 år) mpste man ha en tupp som heter Jussi (Pettson och Findus har/hade en)
Dvärg cochintuppen som finns nu heter Sture den förre hette Pricken (han var prickig)
Sen har vi en blommetupp, en Isbartupp, och några unga orpingtontuppar som inte har några namn.
Våra tre faverolletuppar heter Storköttis, Köttis och Lillköttis (de ska som ni nog förstår ätas upp. Iallafall är det planen).
har lite djur... mest fjäderfän. ;)

Januschka

• Alla är vi främlingar nästan överallt
    • Västmanland
« Svar #7 skrivet: 15 jan-11 kl 11:51 »
Gammeltuppen  Arthur (Hedemora - vi fick honom av en man som heter Arthursson) är kung medan hans söner

Jack (gissa färgen)
och

Erik (gissa färgen)
och

Lavender (gissa färgen)

väntar pa tronen.

Och sedan finns det en stilig herre som heter Isbar (gissa rasen).

Alla andra ungtuppar har inte överlevt mentaltestet eller färgkriterierna.

Januschka
Whatever you do: If you don't have fun you're doing something wrong!

hönstokan

• Jämtland
« Svar #8 skrivet: 15 jan-11 kl 12:07 »
Faverolltup - Cornelis
Blommetupp - Gustav IV , alla har hetat Gustav och detta är den fjärde samt 2 tonåringar Ervin och Arvin
Vit Sussex - Oskar
Röd Sussex - Isak
Dv kochin tupp - Charlie kallas Svensson
Röd stor silke - Svante
Barnevelder - Rongedal
Isbar - Karl den V Alla isbar har hetat Karl och detta är den femte
Orpington - Bob
Frisserad dv kochin - Bengt
5 islandstuppar som än så länge bara heter Fintuppen, samtliga
fasantupp - Fasan
samt några som är helt anonyma och samtliga går tillsammans med bara några blandras höns

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #9 skrivet: 15 jan-11 kl 12:07 »
Här heter de ;D

Dv kochina: Wall-E, Devil, Luddbullen och Seymour.
Appenzellern: Fjollan
Araucana: "Idioten" ::) och sedan har jag 1-2 jag ska spara som ej fått något namn än.

Sebright: Chamo, Silver, Kin

Övrigt:  Muffe, Kentaro, Hideki, Filuren, Skrutten, Dronten, "Nameless" (kallades en utan namn som blev till ett namn ::) ), "No name" (samma sak som innan ;D), Nazir, "Brahma" (en brahma helt enkelt ;D)... Maranen har inget namn.

Så en del av Emils tuppar här under:

Chabo: Chabo (har en som heter Chabo), Shiro, Kurono, Nelson, Higo

Brahma: Örnie

Övrigt: Klumpen, Gin, Snö, Lilla rund, Pongo, Biffen

Så är det en del som inte har några namn... Och några som fått tillfälliga namn som inte var meningen egentligen som - "Stek 1, stek 2, stek 3, Dum stek (han är elak ::)).

(Och jao, rätt mycket Japanska namn/ord bland tupparna)
« Senast ändrad: 15 jan-11 kl 12:09 av Linkoso »
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

knodden.

• Gäst
« Svar #10 skrivet: 15 jan-11 kl 12:11 »
ragnar

Skärgårdsfrun

• Uppland
« Svar #11 skrivet: 15 jan-11 kl 12:24 »
Vår tupp heter Runar. Hönorna heter Carola.

Luff

• Västergötland
« Svar #12 skrivet: 15 jan-11 kl 12:47 »
Tja pappan heter Benjamin - så Benny II - nä fniss - hu så gräsligt. Kul att se att han inte blev alltför chockad av flytten. Gillar tjejerna honom? Eller håller han sig på sin kant än kanske?
//Luff

LillaY

• Do what you will, so long as it harms none.
    • Dalarna
    • Hjärtats Rum
« Svar #13 skrivet: 15 jan-11 kl 12:54 »
Mina tuppar heter Ernst, Harry, Frost, Mäster Grå och Lillelutten (som Taccotad har döpt :) ). Resten är namnlösa och ligger halvrisigt till ;)
Don't change so people will like you. Be yourself and the right people will love you.

Johanna Sareklint

• Blekinge
    • Johannas hörna
« Svar #14 skrivet: 15 jan-11 kl 13:15 »
Stortupp. Flockens herre.
Sen har vissa ungtuppar fått namn innan de flyttat, som Grytis, julius som kläcktes på julafton, och nu har vi en Burktupp, han flyger alltid upp på atlådan jag bär in till dom. Pierre hette en.

Tapetsararlärling. Genbank nr 7089 för Bohus-dals-svarthöns. Bronzekalkoner.  Sibirisk kattägare. Odlar-freak med kameran fastvuxen i handen :)
Titta gärna in i min nätbutik www.tildawinge.se och min websida www.sareklint.se/johanna

supersnällasilversara

• hellre lite skit i hörnet än ett rent helvete
    • Blekinge
« Svar #15 skrivet: 15 jan-11 kl 13:19 »
Min Svarta Orpingtontupp heter Kung Harald.
Hade två brahma tuppar som hette Albert och Herbert men Herbert dog.
Skulle gärna vilja ge de svarta hönorna namn också men man ser ju inte skillnad på dem, därför kallar jag dem bara "damerna"
Har 2st svarta orpington + en blå tupp. 3st Kopparfärgad Maran.  2st bruna+2st vita värphöns. 2st dvärgkochin, 2st isbar och några blandisar. 6st dvärggetter, två åsenfår. En vovve!

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #16 skrivet: 15 jan-11 kl 13:22 »
Mina tuppar heter Kapten Silver , Matros Snedstjärt , Sonic och Sid Vicious.
Sid e ung än men hans första fru ska så klart heta Nancy.

Linkoso : samma historia med mitt föl här , svårt att hitta namn så han heter i passet "Little-No-Name"
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Misonten

• Västergötland
« Svar #17 skrivet: 15 jan-11 kl 16:29 »
Tja pappan heter Benjamin - så Benny II - nä fniss - hu så gräsligt. Kul att se att han inte blev alltför chockad av flytten. Gillar tjejerna honom? Eller håller han sig på sin kant än kanske?

Haha benny heter svärfar så de kanske vore något!! Han va lite fundersam innan han beslutade sig för o kolla in damerna ;) När vi kollade till dem senare på kvällen satt han mitt i gänget, alla ihop kurrade på pinnarna. O på morgonen hördes ett glatt kuckili-ku ;D

Kul o höra alla roliga namn, ska ta o kolla igenom de nu o se om jag hittar nått passande hihi :P
Mille Fleur, Silkeshöns, Araucana, några blandisar. Japansk jumbovaktel, Mignon samt 2 bondkatter. Bor tillsammans med sambo strax utanför Tidaholm

flax

• Halland
« Svar #18 skrivet: 15 jan-11 kl 16:39 »
Här har vi dvärgkochuntuppen Bono (gissa favvorockbandet)
Ungtupparna Hellmer och Gunnar
Samt ett gäng ungtuppar som får förbli namnlösa om/tills dom ska hamna i grytan!
Om du går igenom ett helvete - bara fortsätt att gå!

Njura

• fritzonsfjader.webs.com
    • Skåne
    • Fritzons Fjäder
« Svar #19 skrivet: 15 jan-11 kl 16:50 »
Mina: Gösta, Tockard, Allan, Randis, Bäng, Charlie, Charlie Junior, Lillen, Kalle..... ;D
Chabo, svart (normal), silvervete (normal, silke), Knölgäss
Kalkonen, bronce, röd bronce och narragansett
Blå påfåglar, Blå Myskankor

Dela detta:

* Inloggade just nu

356 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Att jag läst samtliga gamla nummer som fanns att få tag på för utlåning av denna tidning säger väl en hel del om vad jag tycker om den. En del av dem har jag lånat flera gånger. Jag älskar tidningen! Den är idérik, hoppingivande, livsbejakande, inspirerande och informativ och får mig att sjuda av iver och verksamhetslust. Jag kommer att köpa gamla nummer några i taget och nu är det verkligen dags att starta en prenumeration!
/Anneli

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser