Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tupp som tappat huvudet  (läst 1407 gånger)

Pullarius

• Uppland
Tupp som tappat huvudet
« skrivet: 22 jan-11 kl 23:12 »
Har fyra hönor och tre tuppar - Hedemora. De två tupparna som är lägst i rang hade ett generalslagsmål i onsdags. Blodiga gehäng på båda. Striden böljade fram och tillbaka men tillslut vann den med lägst rang. Jag kan förklara varför om någon är intresserad.
Förloraren kom vacklande , kunde knappt gå, med huvudet nere mot backen vinklat ca. 30 grader åt sidan. Jag har fått lära mig att inte ingripa i deras strider och de andra två tupparna gick hårt åt honom. Jobbigt att se. Han har fortfarande ingen styrsel på halsen och när han åt från handen så var han otroligt klumpig. Tror ni att han fått någon muskelbristning i halsen eller kan han fått en hjärnskada? På tisdag har han bokad tid hos grannfruns huggkubb om han inte kryar på sig.
Bor efter att jag gått i pension i en om och tillbygd sommarstuga nära Rasbokil i Uppland med Hedemorahöns

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: Tupp som tappat huvudet
« Svar #1 skrivet: 23 jan-11 kl 08:33 »
Hjärnskakning eller muskelbristningar. Låter som om tisdagsbokningen kan vara en bra idé om han inte piggar på sig lite tills dess. Och då menar jag inte att han måste vara fullt återställd, bara att han ska ha börjat bli bättre.
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Pullarius

• Uppland
SV: Tupp som tappat huvudet
« Svar #2 skrivet: 23 jan-11 kl 13:03 »
Tack Azoo-Lina för dina som alltid goda råd. I morse satt båda kombatanterna sida vid sida på pinnen. Kanske han får be hålla huvet på den här gången.
Bor efter att jag gått i pension i en om och tillbygd sommarstuga nära Rasbokil i Uppland med Hedemorahöns

Dela detta:

* Inloggade just nu

362 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

Episk tidning! Har följt mig från intresserad till självhushållare med gård och allt.
/Mikael Book

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser