Har inte genbank men har vägt dem för att det skulle bli rätt mängd avmaskningsmedel och för att jag var nyfiken. Tog dem på pinnen när det var mörkt och satte dem på köksvågen som jag lagt en fyrkantig pinne på att gripa tag om, lite häftmassa mellan vågen och pinnen. Avläste med ficklampa. Funkar jättebra. Min tama höna kan jag bara sätta på vågen och be henne sitta kvar där
det va smart fick genbanksrapporten i fredags och har sedan dess funderat hur jag ska gå till väga badrumsvågen är la inte så exakt
Beror på vad man har för badrumsvåg. Vi har en så'n där modernitet med digitala siffror som väger med ett halvt hektos noggrannhet.
ja en sådan har jag med har jag aldrig använt men säkert min fåfänga make tar nog matvågen o en pinne ist
Måste man väga genbanksmyskankor också?! I så fall är det tur att mina inte är genbanksdjur. De är ju stora och starka!! Skulle behövas en lyftkran till hannen. Eller man kanske kan doppa dem i vatten och se hur stor volym de har istället? Om man sen känner till myskanksdensiteten kan man räkna ut vikten så slipper man lyfta dem...