Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Blöjor för hönor hihihi  (läst 4526 gånger)

Ann-Charlotte R

Blöjor för hönor hihihi
« skrivet: 26 jan-11 kl 13:34 »
Jag surfade runt lite och hittade denna roliga sida....from the US of A of course  ;D

http://www.mypetchicken.com/catalog/chickens/Poultry-Panty-Free-Shipping-p855.aspx

Man kan tydligen köpa blöjor åt sina höns så att dom kan vara inomhus.
I'm crazy about chickens but not that crazy!!
sååååå mycket frågor ;)

http://anotefromar.blogspot.com/

rackarns

• Närke
SV: Blöjor för hönor hihihi
« Svar #1 skrivet: 26 jan-11 kl 14:00 »
att man ens kommer på tanken..

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #2 skrivet: 26 jan-11 kl 14:02 »
I en del länder så är det vanligt med höns som "husdjur". Silkeshöns och Seramas t.ex. är vanliga "pet chickens". Läste på backyardchickens om något bråk över att man inte kunde äta silkeshöns, för i vissas ögon räknas de inte riktigt in som "höns/kycklingar" (sådana där som går ute o sprätter i dynghögar o kacklar ;D) utan är mer som många här istället ser kaniner. Små, mjuka, söta gosedjur. :P
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Tuve

• Skåne
« Svar #3 skrivet: 26 jan-11 kl 15:31 »
Shit, jag lovar att det behövs, om man har höns inne! När jag var 16 räddade jag en handtam tupp från grytan genom att ta hand om honom en vinter, och hade honom inne för att han inte skulle bli så ensam! Han hade ingen blöja, så jag rev ut heltäckningsmattan i mitt rum, och sprang och torkade upp efter honom! Han var med i en väska när vi hälsade på hos mormor mm. Jag skulle inte göra om det idag, men det var onekligen lite kul att chocka folk med en stor svart tupp sittandes på axeln!

Kackelkärringen

• Småland
« Svar #4 skrivet: 26 jan-11 kl 15:47 »
Förstår inte riktigt hur man får dom att sitta kvar ???

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #5 skrivet: 26 jan-11 kl 16:31 »
haha ja, i bla annat USA har det på senare år blivit väldigt populärt med höns som husdjur såg jag på aftonbladet(tror jag?) Då kan blöja behövas!  ;D
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Ulric Eriksson

• Gäst
« Svar #6 skrivet: 26 jan-11 kl 17:22 »
Jag såg för några år sedan ett program om höns i USA där det bland annat var ett fruntimmer som hade en silkestupp inomhus med blöja. När hon inte var hemma fick tuppen sitta och se på TV.

Alba

• Södermanland
« Svar #7 skrivet: 26 jan-11 kl 17:43 »
En vän till mig tog in en höna som var sjuk och behövde extra omsorg. Sen ville hon aldrig flytta ut till hönshuset igen. Hon låg på en kudde mitt på golvet och kollade på "Animal planet"  ;D. Som jag minns det gick väninnan efter hönan med hushållspapper och plockade pluttar  ;)

Även om jag haft många djur inne, och har ganska mycket av både tolerans och tålamod, tycker jag nog inte att de ska tvingas bära blöja.

/ Alba
Trädgårdsmästare, viltrehabiliterare, mångsysslare som bor med sambo, finaste dottern och två sällskapskaniner i ett litet torp vid vägs ände

Minnas

• Dalarna
    • Rensbyn´s Höns
« Svar #8 skrivet: 26 jan-11 kl 19:16 »
Nej men ohhhh låt höns vara höns.......vara ute och sprätta.

Dela detta:

* Inloggade just nu

311 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Dessa välarbetade tidningar ger stor inspiration till att klara sig själv.!
/Inspiration

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser