Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hur lång tid innan de andra ur samma kull börjar värpa?  (läst 1097 gånger)

pytte

• -
Ja som rubriken lyder, har en unghöna som började värpa 5 januari. De övriga är kläckta samtidigt men har inte börjat värpa. Är det vanligt att det skiljer så lång tid?
Har en engelsk cocker,  welsumer, stor laxfärgad faverolle, blomme och  blandras höns.

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: Hur lång tid innan de andra ur samma kull börjar värpa?
« Svar #1 skrivet: 30 jan-11 kl 11:09 »
Inte ovanligt i alla fall ;)

Är det olika raser eller blandisar så blir skillnaderna i värpstart ofta större än om det är samma ras och linje.
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Lundahund

• Mina höns är vad som skiljer mig från de utbrända
    • Uppland
« Svar #2 skrivet: 30 jan-11 kl 11:51 »
Mina blandisar är f slut juni - början juli 2010 och av 7 unghönor lägger nu 3 - 4 st ägg (inte helt säker..) Den första har hållit på sedan nyår.
Bor på landet mellan Bålsta och Sigtuna med make, barn, hundar, katter och 13 vackra höns & tuppar; Isbar och blandraser.

pytte

• -
« Svar #3 skrivet: 30 jan-11 kl 11:58 »
Mina är renrasiga dv. kochin födda i slutet på juli -10.
Har en engelsk cocker,  welsumer, stor laxfärgad faverolle, blomme och  blandras höns.

Dela detta:

* Inloggade just nu

324 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superinspirerande! Nu är jag prenumerant!
/ Pia T

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser