Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Skräck! =/  (läst 5390 gånger)

gernsö

• Skåne
SV: Skräck! =/
« Svar #20 skrivet: 03 feb-11 kl 12:24 »
fötterna, sätt ett skott i fötterna, blir en varning liksom
Kör hårt, livet är så jävla kort.
Här finns många djur men avel på sussex stor vit col, dv cochin,  korsningsgäss, myskankor i udda färger och sumatra.
Har ko, häst, hund,får, katt och sambo...

Alba

• Södermanland
« Svar #21 skrivet: 03 feb-11 kl 12:27 »
Helt rätt! I mitt fall har jag förlorat flest djur till det tvåbenta rovdjuret Homo Sapiens. Hur skyddar man sig mot det ??? Jag antar att skyddsjakt är uteslutet om man skulle ta just det rovdjuret på bar gärning  ::)
Men åh så lockande!  >:D

/ Alba
Trädgårdsmästare, viltrehabiliterare, mångsysslare som bor med sambo, finaste dottern och två sällskapskaniner i ett litet torp vid vägs ände

skiesabove

• Permakultur med häst
    • Norrbotten
« Svar #22 skrivet: 04 feb-11 kl 11:19 »
Hönan lät förövrigt väldigt lik en kanin som skräckskriker, men nån oktav lägre...
//Lina

Rakadero

• Västergötland
    • Reflections of Rachel
« Svar #23 skrivet: 04 feb-11 kl 16:07 »
Det tog ju ett tag innan hon dog också, hon hann skrika ganska länge. Stackars höna, vilken otäck död! Och stackars de andra hönorna också... de måste ju varit livrädda!
Fyrtiotalet underbara hönor och tuppar av raserna vit leghorn, brun leghorn, blomme, australorp, sussex, plymouth rock, orpington, rir, lohmann och några blandningar mest leghorn-blomme-lohmann. Sju älskade katter. Två välartade söner. En händig make. Och så jag...

Minnas

• Dalarna
    • Rensbyn´s Höns
« Svar #24 skrivet: 04 feb-11 kl 16:20 »
Höken äter på djuren medans det lever den lägger den på sidan och äter.....egen erfarenhet av detta.Då jag hade bärnat som höken dök igenom. Håller helt med att om vi har djur ska vi skydda dom..... så lite som behövs för att dom ska ha en säker gård tycker jag. Jag har även mina går fritt med då får jag passa dom också. Och alla gårdar har nu riktigt nät i taket.
« Senast ändrad: 05 feb-11 kl 12:29 av Minnas »

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #25 skrivet: 04 feb-11 kl 20:39 »
Det tog ju ett tag innan hon dog också, hon hann skrika ganska länge. Stackars höna, vilken otäck död! Och stackars de andra hönorna också... de måste ju varit livrädda!

Har en känsla av att hönan lever ett tag till efter hon slutat skrika med, hamnar väll i något extremt chocktillstånd skulle jag tro... =/ Min höna som hamnade i klorna på höken hade hunnit sluta skrika när jag kom farande runt bodarna, trodde hon var död när jag såg henne ligga som en klump på sidan (som Minna skrev, den skulle väll precis börja på att hugga in :X) i höggräset som hon lyckats kravla sig in i från dynghögen en bit ifrån där hon antagligen blev attackerad. Hon var tack och lov vid liv och återhämtade sig på ca 5 minuter... Jag var dock rädd i början att höken hade skadat hennes lungor, de kan ju punktera dem.  :-\
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Dela detta:

* Inloggade just nu

243 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Hämtade just ut 11 gamla nummer av tidningen och skrockade välmående när jag öppnade paketet. Det ska bli så intressant att läsa dessa <3 Flera av sakerna känns väldigt aktuella just nu. Har bla funderat på jordkällare, flytta en timring och veganmat för självhushållare. Nu är jag ingen äkta vegan då jag blev lika glad över att ett nummer handlar om beredning av fårskinn men jag äter veganskt.
/Anna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser