Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Foder till häst  (läst 13118 gånger)

Lorita

• Bohuslän
    • Stall Gullöhagen
SV: Foder till häst
« Svar #40 skrivet: 19 mar-11 kl 15:41 »
Falin: Nu tror jag inte jag vill ha Halvblod längre. Jag är frälst i Knabstrupper  :-*. Om jag ska tävla ngn gång kanske det blir Halvblod igen, men inte nu. Kanske utmanar jag ödet ngn gång och försöker mej på att tävla mot Halvbloden med min lilla Knab.
Men jag tror TS bestämt sig för vad hon vill ha och man ska ju köpa det man vill ha, försökte bara sälja in min favorit (eller favoriter). Lägger in en bild mitt hjärta så får vi se vad ni tycker:

Stam? jag har fyra knabstrupper i min hage var av tre är welsh partbred  :-* man bara måste älska en knabbe  ;)
fyra hästar, fem Klövsjöfår i genbank nr 1458 och tre mysiga katter
Länk till mina lamm 2012
http://www.alternativ.nu/index.php?action=media;sa=album;in=389

Snoken

• Gäst
SV: Foder till häst
« Svar #41 skrivet: 21 mar-11 kl 08:00 »
Mitt tips är att anlita någon bra sakkunnig som får utforma foderstat efter varje häst man har. Håller som bäst på att gå utbildningar i området och har fått många exempel på vad folk matar i sna hästar utan att egentligen veta varför, man bara gör det "för att någon sagt det", "alla gör så" eller liknande. Men oftast vet man inte vad det har för verkan, vissa saker som folk ofta fodrar med är giftiga för hästen och endel köper en massa tillskott "för eftersom dom var så jäkla dyra så MÅSTE dom ju vara bra!". Alla som säljer foder och tillskott har säkert något argument för att du ska köpa, men lyssnar man efter dem så står du snart med tusen olika burkar som kanske ingen har speciell effekt.
Ett grovfoder som är odlat till just din typ av häst är det bästa, om man planerar lite så får man allt som behövs i höet direkt. Hästar är ju GRÄSätare av naturen...

Dela detta:

* Inloggade just nu

361 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastisk!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser