Jag har ett sprillans nytt välisolerat hus med en sprillans ny panna, 120 kvm, 1000 liter tankar (två 500-liters), använder rätt lite varmvatten då jag bor själv. Duschar inte så ofta och inte så länge. När det var som kallast i december (vi hade en snitt-temp på -15 grader här i december med flera dippar ner mot -30) gjorde jag av med ungefär 3-4 kubik staplad blandved per månad. (Ja, jag vill bara skryta lite över min minimala vedåtgång... )Var ligger huset? Det har ju rätt stor betydelse om det ligger i norrbotten eller i skåne. /Sara
Sen bror det på hur varmt man vill ha inomhus. Har för mig att Attes matte vill ha nästan tropisk värme?
Skulle fråga de tidigare ägarna till huset hur mycket ved de gjort av med per månad vid denna årstiden,sen ved priset kan du nog få en bra prisbild om du kollar på blocket
en sovsäck kan vara en bra investering eller så tar du bil och kärra ner till härryda så ska du få ved av mig
19-20 grader inomhus tycker jag är alldeles lagom. Utom i sovrummet, där är det svalare. /Sara