Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  förkyld höna  (läst 1600 gånger)

mita67

• Blekinge
    • Sitt, Ligg och Lek
förkyld höna
« skrivet: 09 feb-11 kl 20:02 »
Trodde imorse att min grönvärpare skulle kila vidare, låg på sidan med benen utsträckta och ena vingen utbredd. Andades så tungt så tungt! Tog med henne in i källaren och lade henne i en låda med hö. Tog en liten spruta utan kanyl och skickade i henne honungsvatten. Hon smaskade i sig det men låg snart på sidan och flämtade igen. Skickade i henne mera honungsvatten och lät henne ligga i sin låda som jag ställde vid vedpannan. Sen gick jag en runda med hunden och när jag kom tillbaka var hon uppe och gick!!!! Hon hade tömt skålen med honungsvatten och ätit lite kokta nudlar. Helt otroligt hur snabbt hönor kan bli dödssjuka och sen lika snabbt pigga igen. Håll tummarna att hon blir bättre inatt och får gå ut till de andra imorgon!!

The Game

• Gäst
SV: förkyld höna
« Svar #1 skrivet: 10 feb-11 kl 16:02 »
Jag håller tummarna..
mvh
majsan

mita67

• Blekinge
    • Sitt, Ligg och Lek
SV: förkyld höna
« Svar #2 skrivet: 11 feb-11 kl 09:15 »
Hon är frisk igen. ;D  Hon hade flugit upp och lagt sig på vedpannan, måste varit varmt om magen men hon har legat där hela natten. Nu har jag släppt ut henne till de andra, nu får alla honungsvatten i några dagar. Hoppas att det inte händer något mer.......

Dela detta:

* Inloggade just nu

347 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

Vilken underbar inspiration!
/Anneli Ullergård

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser