Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  sadel  (läst 1768 gånger)

Neinor

• Since I am dead I can take of my head
    • Västmanland
    • Dissolve
sadel
« skrivet: 10 feb-11 kl 22:06 »
Min vallack har växt ur sin sadel. Jag behöver tips på sadlar som är raka i bommen och är normal mot vid. Jag har funderat på en wintec med utbytbara kopparjärn, men hur är de i bommarna? Någon som har något matnyttigt att komma med?

Idag har han en Windsor/wellington tror det är Event modellen, alltound. Den ligger bra förutom att den ligger lite bakvikt, vilket inte är bra :(
Does this hairspray make me look fat?
www.dissolve.blogg.se

Sar

• hvilaro.blogspot.com
    • Hvila Ro - Prästgård anno 1700
SV: sadel
« Svar #1 skrivet: 11 feb-11 kl 17:11 »
Morris and Nolan är rätt rak och finns att få tag poå i bra vidder. Annars kan jag rekommenera dig att söka på "sadellistan 1.0" (om jag minns rätt) på Buke, en tjej som skrivit rescensioner om en massa sadlar.

Neinor

• Västmanland
    • Dissolve
« Svar #2 skrivet: 11 feb-11 kl 17:24 »
Toppen tack för tipset  :) , Buke låg ju nere så jag postade här i stället i brist på annat.

Idag provade jag wintec cair dressyr och den låg bra, men är orolig över att den är för smal i kanalen. Ska höra med min tränare vad hon tycker, hon kan sadelutprovning
www.dissolve.blogg.se

Poski

• Västergötland
« Svar #3 skrivet: 12 feb-11 kl 19:56 »
Kan verkligen rekommendera sadlar med utbytbara koppjärn! Min häst har breddat sig två storlekar det sista året och det hade blivit väldigt dyrt att byta sadel.
Jag har själv Bates momentum , Bates Innova och Wintec cair. Fungerar utmärkt!!
Gift, tre barn. Bor på hästgård med tre hästar ,Irländsk varghund, jakthundar,höns av raserna  Brahma och Kochin, två katter och kaniner av rasen Tysk jättesheck, Fransk vädur och Belgisk jätte.

Neinor

• Västmanland
    • Dissolve
« Svar #4 skrivet: 12 feb-11 kl 20:55 »
ja jag har kollat på dem med utbytbara kopparjärn och de verkar tämligen intressanta. I vilken prisklass ligget bates och är de raka i bommen?
www.dissolve.blogg.se

malinzz

« Svar #5 skrivet: 01 mar-11 kl 07:57 »
Min vallack har växt ur sin sadel. Jag behöver tips på sadlar som är raka i bommen och är normal mot vid. Jag har funderat på en wintec med utbytbara kopparjärn, men hur är de i bommarna? Någon som har något matnyttigt att komma med?

Idag har han en Windsor/wellington tror det är Event modellen, alltound. Den ligger bra förutom att den ligger lite bakvikt, vilket inte är bra :(

Min är också väldigt rak i ryggen och sadelutprovaren rekomenderade engelska märken. det slutade med att det blev en syntetsadel med utbytbara koppjärn. Inte lika snyggt, gnisslar lite men det var bara den som passade. Stort plus dock för priset:) köpte den på hööks.

Dela detta:

* Inloggade just nu

268 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningarna blir utnötta och får fötter. Bara kompletterar gamla tidningar så alla finns :) Viktigt.
/Jandi

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser