Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Klass 2 varning instäld lokaltrafik. men mina hönsen är ute.  (läst 3339 gånger)

Hovnoret

• Hönsen får mig att må bra
    • -
    • Hovnorets hedemorahöns
I stockholm är det totalt trafik kaos.
Vi på Värmdö är insnöade bussarna går inte.
Men det skiter hönsen i de ska ut till varje pris. När jag väll hade skottat fram luckan så gick de ut direkt.

bilderna är tagna vid åtta snåret i dag.
« Senast ändrad: 11 feb-11 kl 11:30 av Hovnoret »

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
 ;D Det är klart att dom går ut. Dom har ju inte läst Aftonbladet  ;)
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Njura

• fritzonsfjader.webs.com
    • Skåne
    • Fritzons Fjäder
OJ snökaos? vi här nere i skåne har haft tur då... vi har knappt ingen snö kvar... bara lit högar från snöskottningen.
Chabo, svart (normal), silvervete (normal, silke), Knölgäss
Kalkonen, bronce, röd bronce och narragansett
Blå påfåglar, Blå Myskankor

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
När jag skulle gå och tömma en skithink var snön upp till mina höfter på ett ställe... -.-' Går knappt och ta sig fram, vi är totalt insnöade här, kommer ingenstans från gården.
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

hönsmamma 11

• Södermanland
fick skotta imorse så mina yourki hundar kunde ut och kissa de som göms i snö kommer fram itöö , snöar snöar men kycklingarna har de varmt och gott i husset ;)

Hovnoret

• -
    • Hovnorets hedemorahöns
Vinter. De tror det är sommar

Har 10 höns. Gick in för att titta till eventuella ägg. Fick med mig detta därifrån

Tog in 6 ägg i går. Men jag har ett rede som är väldans otillgängligt och sitter hög glömde nog att titta där igår.
Det är bara ledarhönan som lägger i det redet och där låg det två nu. (De längst ner till höger)

ÄLSKAR DETTA
« Senast ändrad: 11 feb-11 kl 13:40 av Hovnoret »

PetraL

• Västergötland
Vilka fina höns, vad är det för raser, dem såg så bulliga och gulliga ut!! ;D

Härligt med ägg, jag har en höna som varit sjuk och en som har kyckling så här blir det inga ägg!

Hovnoret

• -
    • Hovnorets hedemorahöns
Tack

De är hedemorahöns alla. ( Genbank )

Har varken extra lyse eller värme till dem.

Xoot

• Gäst
Hua..  Är det snö som kommit nyligen alltihop, eller är det som också ligger kvar sen tidigare?
Här är i princip all snö borta och kälen släppte för några dagar sen. Haglade lite imorse. :) Skåne.

Här är det så pass mycket vår att hönsen kan sprätta i jorden!  ;D

PetraL

• Västergötland
Här (5 mil n om GBG) är det full snöstorm!

Hedemora, det borde jag räknat ut, älskar verkligen den rasen! Älskar mina holländska dvärgar med, fast än så länge har jag bara guldhalsade, ska försöka få tag i vita, svarta och jag tror dem kallas viltfärgade i sommar. Vi har inte så mycket plats i hönshuset (drygt 3 m2) och vill hellre ha en större grupp med mindre djur än bara 3-4 av en stor sort!
Xoot: Åå det måste ju ha varit poppis :)

The Game

• Gäst
Härliga bilder..
Vi är oxå fett insnöade..Morsan hamnade på åkern och plog gubben blev fast i diket..
Men ankorna är ute och min lilla Silke..
Resten håller sig inne..
/majsan

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
Hua..  Är det snö som kommit nyligen alltihop, eller är det som också ligger kvar sen tidigare?

Det kom inatt. Var så glad över att det varit plusgrader utan ny snö så länge, massa hade smält bort. Så bara... På en natt. Det började storma igår kväll, inatt bara dånade det i hela huset av att det blåste så mycket ute. När man gick upp på morgonen så kunde man inte se ut genom fönstret för det var snö i vägen. Mormor och morfar fick inte upp ytterdörren för det låg ett snötäcke i vägen. Själv ska man upp och skotta bort 1 meter snö framför en dörr in till ett hus snart. :X Hundarna försvinner helt under snön. :P Jag själv gjorde det också (snubblade ::) POFF, borta, kom upp helt vit). Nu har det iaf. sluta blåsa... Runt 8-tiden var det vindbyar på 18m/s.

PS: Nu kommer mamma in och hojtar om att grannen kört åt helv*te i diket och bonden försöker dra upp honom :X :X och när han väl är uppe lär han inte komma vidare ändå då vägen han ska vidare på är i storlek så man kan gå *som en stig* DS

« Senast ändrad: 11 feb-11 kl 15:43 av Linkoso »
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

PetraL

• Västergötland
Grattis Linkoso! Alltid lika roligt, det var samma här, vi hade vårkänslor, man ville ut och röja i trädgården (som var snöfri!!) men nu så är det vinter igen!! Tvivlar starkt på att mina dvärgar vill ut just nu !

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
Linkoso: Är det gräsklipparen ni har ute i full beredskap (längst ner till höger i bild)?

Hahaha, ja! ;D

betsla

• Jämtland
    • Betsla - me, myself and I
Hahaha, ja! ;D

Ja man vet ju aldrig... kanske går att bygga om den till snöslunga?  :P

Här har vi för övrigt strålande solsken och jag såg minsann hönsspår utanför deras dörr igår när jag skulle stänga för dem (jobbar på dagarna så jag vet inte alls vad de pysslar med, funderar på webbkamera med livesändning ut på nätet ;D)
70-talist som bor på vischan i Jämtland med sambo, 3 barn, 1 katt, 13 Åsenfår (genbank 1338 och MV3) och ett gäng höns - hedemora, brun leghorn, dv wyandotte, cream legbar och wyandotte samt lite araucanakorsningar och diverse andra korsningar.

Majkan

• Skåne
    • www.Vingesus.se/Louise
Mm, här är hönsen ute varje dag, i vilket väder som helst! Tänker på de arma stackare som föds upp "industriellt"! Borde inte vara tillåtet!
Är livsnjutare och levnadskonstnär. Gör allt som tilltalar mig! Är så gott som alltid positiv.

Dela detta:

* Inloggade just nu

267 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser