Ja, det här kanske är fjantigt av mig - men eftersom jag tänkt på det i flera dagar så skriver jag och frågar er. Jag har ju bara tre tackor och vinterhagen är väl på ca 120 kvm. Plan mark, några träd och en gammal stenvast. Ett foderbord ute. De går ut och in som de vill till en fin ströbädd och innearealen är väl ca 10 kvm. Gott om plats, vad jag förstår. Men de börjar få tråkigt (tror jag).
Jag tror att de börjar få tråkigt därför att de börjat spana och klättra på stenvasten och blickar mot änget intill. Vill inte släppa dem där ännu, men den är mycket mer lattjolajban än den hage de går i nu.
Eftersom jag inte visste att jag skulle bli lammägare, så har jag inte torkat några lövruskor som skulle kunna aktivera dem. Har ni några andra tips på hur göra vinterhagen lite roligare? Är det ens nödvändigt, eller ska jag bara kolla att stängslet sitter stadigt? Har burit in några stora nedfallna tallgrenar och det sysselsatte dem. Funderar t om på att slänga in ett par stora bollar de får fjanta sig med...
När hundarna som de växt upp med är med ute i hagen är det tokglädjefnatt, men annars verkar de mest längta mot horisonten...