Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bygger redan bo  (läst 1380 gånger)

Liro

• Gäst
Bygger redan bo
« skrivet: 25 feb-11 kl 21:37 »
Parade min hona förra helgen, nu har hon börjat släpa in hö i boet, kan man ta det som ett ganska säkert tecken på att det tagit??Lite tidigt eller? Hon har aldrig släpat in hö där innan, har spån i hela buren. Vet att honor kan vara skengravida så det får man ju vara beredd på men jag hoppas att det är ett bra tecken. Hon är väldigt ilsk på hanen också och blev det direkt efter andra parningen 8villig ena minuten och anti sedan dess).

Attes matte

• Jämtland
SV: Bygger redan bo
« Svar #1 skrivet: 25 feb-11 kl 22:32 »
Kaniner som börjar boa på riktigt (alltså dra päls och lägga den i boet) innan dom gått halvvägs brukar vara skendräktiga. Men däremot kan dom börja gräva och böka och dra runt strö/hö och kanske vara lite gruffiga och ha svängigt humör om dom är dräktiga, så egentligen är det ju bara att vänta och se vad som händer. ;)
Förbered dig på ungar 31 dagar efter parningen, men var även beredd på att det kanske inte blir nåt.

/Sara
Renoverings-bloggen: www.flatcoated.se/racksjon
Atte-bloggen: www.flatcoated.se/blog

Liro

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 25 feb-11 kl 23:06 »
Hon har inte dragit av päls ännu, men bökar runt lite och lägger in lite höstrån i boet, tycker hon är lite rundare än vanligt men det kan de väl bli om de är skendräktiga också...det kanske blir 12 ungar...hjälp ;) Hon morrar och har något mer lustigt läte för sig så fort hanen kommer för nära, de har varsin bur men hanen är ute och skuttar lite ibland när jag sitter med, vill inte att han ska komma inpå henne nu och stressa.

Attes matte

• Jämtland
« Svar #3 skrivet: 25 feb-11 kl 23:18 »
Hon har inte dragit av päls ännu, men bökar runt lite och lägger in lite höstrån i boet, tycker hon är lite rundare än vanligt men det kan de väl bli om de är skendräktiga också...det kanske blir 12 ungar...hjälp ;) Hon morrar och har något mer lustigt läte för sig så fort hanen kommer för nära, de har varsin bur men hanen är ute och skuttar lite ibland när jag sitter med, vill inte att han ska komma inpå henne nu och stressa.

Parades hon helgen som var (för en vecka sen) eller veckan innan (två veckor sen)? Jag tror hur som helst att hon är dräktig, men det kanske bara är lite önsketänkande å dina vägnar... ;) Jag har samma önsketänkanden på en hona jag har här hemma... ;)

Mina gotlänningar total-möblerar-om/vänder uppochner på sina burar en dryg vecka efter dom har parats...  ;D

/Sara
Renoverings-bloggen: www.flatcoated.se/racksjon
Atte-bloggen: www.flatcoated.se/blog

Liro

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 25 feb-11 kl 23:37 »
Förra lördagen var det, alltså en vecka sedan i morgon. Det är bara att hoppas :) Det är ju bara att försöka igen om inget blir denna gång, men då måste man ju väääänta ääännnu längre och det vore ju trisst ;)

Dela detta:

* Inloggade just nu

383 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har läst tidningen hos en vän tidigare, men nu har jag äntligen kommit mig för att prenumerera själv. Ser fram mot mitt första nummer.
/Marie-Louise

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser