Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  värmelampa eller värmetak?  (läst 3096 gånger)

ivy

• Gotland
värmelampa eller värmetak?
« skrivet: 27 feb-11 kl 12:02 »
Har värmelampa(250watt) i dagsläget men funderar på värmetak.
Vad är bäst? ni med erfarenhet? Tips om bra, prisvärt värmetak? ???

ivy

• Gotland
SV: värmelampa eller värmetak?
« Svar #1 skrivet: 27 feb-11 kl 12:09 »
kan tilläggas att jag vill kunna använda den utomhus i ladugården som inte är uppvärmd...

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
« Svar #2 skrivet: 05 mar-11 kl 09:45 »
Sök på värmetak, under hönstrådarna finns lite bra information. Ska de vara i ladugården bör du nog använda en låda/bur med täta sidor, annars läcker för mycket värme ut.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #3 skrivet: 05 mar-11 kl 11:16 »
Att köpa ett värmetak kostar ju lite men vi räknade på det och med det elpriset som vi betalar nu så tjänade vi in inköpspriset på det största värmetaket på knappt 3 månader om man jämförde med kostnaden för en värmelampa på 200W.

Jag köpte 4 värmetak  ;) Jag brukar ju å andra sidan ha rätt mycket kycklingar under våren och sommar, och har som regel 3-5 värmelampor som går från februari till augusti  :-[ Jag räknar med att tjäna in inköpspriset på minskad elräkning med god marginal under detta året  :D
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Dela detta:

* Inloggade just nu

360 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Dessa välarbetade tidningar ger stor inspiration till att klara sig själv.!
/Inspiration

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser