Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Volontärarbeta med biodling? :)  (läst 1808 gånger)

flanör

• -
Volontärarbeta med biodling? :)
« skrivet: 02 mar-11 kl 20:58 »
Hej hej!

Ända sedan jag besökte en biodlare i Östergötland för några år sedan har jag alltid tyckt att biodling verkar väldigt spännande och intressant! Jag har dock ingen tidigare erfarenhet, och vet inte riktigt var jag ska börja. Så därför undrar jag om det är någon biodlare som skulle kunna tänka sig att ha mig som "volontär" jobbandes med bin någon vecka nu i sommar? Jag tycker det skulle vara mycket roligt att få lära mig mer om biodling.

Väntar med spänning på svar :)
/flanör

jordgubbe

• -
SV: Volontärarbeta med biodling? :)
« Svar #1 skrivet: 03 mar-11 kl 19:30 »
Tjena!

Jag känner nog precis rätt person för dig! Min farbror har en gård i Blekinge där han bl.a. sysslar med biodling. Om jag inte missminner mig har han runt 30 kupor. Mycket trevlig kille, skulle säkert gärna ta emot en volontär :) Om du vill kan du skicka ett PM så kan jag ge dig mer info.

//jordgubbe

flanör

• -
« Svar #2 skrivet: 03 mar-11 kl 19:51 »
Tjena!

Jag känner nog precis rätt person för dig! Min farbror har en gård i Blekinge där han bl.a. sysslar med biodling. Om jag inte missminner mig har han runt 30 kupor. Mycket trevlig kille, skulle säkert gärna ta emot en volontär :) Om du vill kan du skicka ett PM så kan jag ge dig mer info.

//jordgubbe

Låter härligt! Har skickat ett PM. :)

ersam

• -
« Svar #3 skrivet: 03 mar-11 kl 21:28 »
Liten fråga - var i landet kan du tänka dig?

Sen skulle jag säga att någon vecka under sommaren inte ger en biodlare - däremot en inblick i arbetet.

Skoj att du är på!  :)

flanör

• -
« Svar #4 skrivet: 03 mar-11 kl 22:16 »
Jag är för närvarande inte fast boende någonstans i landet, så lite var som helst går bra :)

Jag är medveten om att jag inte kommer blir någon expert på biodling, men som sagt, en liten inblick vore mycket trevligt :)

prillan

• Skåne
« Svar #5 skrivet: 03 mar-11 kl 22:24 »
Hej här är du välkommen också! Vi har ganska stor biodling. Invintrade 120 samhällen i höstas och väntar med spänning på att säsongen ska starta. Vi finns på österlen i skåne. Vi brukar ha volontärer och trivs med det! Hör av dig om det verkar intressant. Hej så länge!

Dela detta:

* Inloggade just nu

245 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har nu köpt mina första nummer av Åter och de var över förväntan. Mycket innehållsrika och informativa, och bra blandning. Inspirerande att läsa om andras berättelser och tankar. Även min familj uppskattade tidningen och kommer att läsa fler nummer.:)
/Johanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser