Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kan nån hjälpa mej ?  (läst 1546 gånger)

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
Kan nån hjälpa mej ?
« skrivet: 08 mar-11 kl 21:17 »
Jag måste få tag på 2 ägg per olika fågelarter såsom ankor , vaktlar, myskankor ,gäss mm mm
Jag ska ta med dessa ägg från olika fjäderfän till allergimottagningen där dom ska testa min son om han tål nån form av ägg .
Han är allergisk mot hönsägg nämligen .Så ju fler olika typer av ägg desto bättre .
Ni som bor långt bort kanske kan skicka till mej ?
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

trallallaa

• Gäst
SV: Kan nån hjälpa mej ?
« Svar #1 skrivet: 09 mar-11 kl 08:09 »
Jag ska till brottby idag och kan bidra med löpanksägg och harlequinvaktel ägg.
Annars kan du ju åka förbi Kyller han har ju ala de där raserna.

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #2 skrivet: 09 mar-11 kl 18:37 »
F'n jag missade att du hade skrivit i morse .
Sant jag ska ringa kyller o se vad han har så ser jag vad jag sen saknar .
Som jag förstod det så är inte ankägg o myskanksägg samma i sammansättningen heller .
Detta ska bli ett intressant projekt faktiskt .
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

fauve

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 09 mar-11 kl 19:33 »
Är det hela ägget eller "bara" äggvitan han är allergisk mot?

Jag är allergisk mot äggvitan själv nämligen och kan alltså inte äta den, men gulan går bra. Ska bli mkt intressant att följa hur det går med detta med tanke på att jag snart är ank & kalkon ägare (blir väl inga matägg i brådrasket, men i framtiden)  :)

Hoppas du uppdaterar vad de kommer fram till?

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #4 skrivet: 09 mar-11 kl 20:07 »
Japp dom ska kolla både ägg vita o gulan separat från olika fågelarter .
Sen om det funkar bra från nån fågel så ska vi boka läkartid där han ska få äta den delen han verkar tåla bäst .
Jag kommer att uppdatera vartefter , detta ska bli så intressant .

Dela detta:

* Inloggade just nu

246 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Rotade fram denna då ja nyss fått barn. Bra förklarat i "från tröja till blöja" som sagt.. gott o blandat!!!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser