Möjligt är det väl säkert, men frågan är om inte tackan bara är rund om magen på grund av matvanorna. Du skrev ju också att hon åt mycket. Eftersom din tacka dessutom varit avskiljd från bagge sen september så minskar ju risken ytterligare ännu mer känns det som, hon borde ju lammat i februari senast i sådana fall.
Har själv tre tackor som enligt säljaren ska lamma i slutet på mars/april, men en av dem fick två stora friska lamm redan den 2/2.
Jag trodde länge att det var fler lamm kvar i magen eftersom hon var så rund. Och hon ser fortfarande ut som om hon ska lamma närsomhelst, men jag antar att hon bara är rund om magen. För risken att hon ska lamma igen känns mer eller mindre obefintlig.
I mitt fall är det väl rent teoretiskt möjligt att tackan först blev betäckt (och dräktig) för tidigt (i slutet på augusti/början på september) och sedan blev betäckt en andra gång vid den egentliga planerade betäckningen (oktober/november). Då skulle hon ju kunna vara dräktig igen nu och denna gång lamma när det var planerat, men som sagt risken för det är minimal även om det kanske finns en liten möjlighet.