Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kan kycklingar i olika åldrar gå under samma värmelampa?  (läst 1822 gånger)

Lyckliga Höns

• www.lyckligahons.n.nu
    • Skåne
    • Lyckliga Höns
Hej!

Tänkte kläcka kycklingar med ungefär 25 dagars mellanrum...
Kan de som kläcks under den andra kläckningen gå under värmelampan tillsammans med de kycklingar som kläcktes c:a 1 månad tidigare eller bör man skilja dem åt?

Mvh,

Malin
Skånska Blommehöns, Derco/derco, Sussex, RIR, Isbar, Dvärg Kochin, Chabo, Dvärg Silkes, Maran
Har hönsuppfödning i mycket  liten skala med fokus på djurens välmående.

fauve

• Gäst
SV: Kan kycklingar i olika åldrar gå under samma värmelampa?
« Svar #1 skrivet: 10 mar-11 kl 10:02 »
Mina har funkat bra att ha under samma lampa, men då har jag en stor grislampa och ganska stort utrymme för kycklingarna att hatta runt på  :)

Luffsen

• -
« Svar #2 skrivet: 10 mar-11 kl 10:20 »
Vet inte om det här är relevant, men när jag satte dv MES och Brahma kycklingar under samma lampa, då blev MES:arna utan både mat o vatten.
Dom var för små för att kunna hävda sig mot de större kycklingarna.

Kan ju hända samma sak om man har kycklingar med 25 dagars ålderskillnad tänkte jag... stora kycklingar mot små... kan inte hävda sig...
Visst är man ett barn av sin tid, när man kallar scrapbooking för hantverk?

fauve

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 10 mar-11 kl 10:27 »
Det löser man enkelt med att ha flera ställen med mat och vatten  :)

Lyckliga Höns

• www.lyckligahons.n.nu
    • Skåne
    • Lyckliga Höns
« Svar #4 skrivet: 10 mar-11 kl 15:09 »
Okej, verkar som att jag får pröva mig fram. Får skilja dem åt om det skulle bli trubbel...
Till min fördel är väl att jag kläcker fram mest dvärgraser första omgången och stora raser andra gången.. Då är iallafall storleksföhållandena lite utjämnade. Jag hoppas att det går bra :) Annars är det bara att införskaffa en värmelampa till!
Skånska Blommehöns, Derco/derco, Sussex, RIR, Isbar, Dvärg Kochin, Chabo, Dvärg Silkes, Maran
Har hönsuppfödning i mycket  liten skala med fokus på djurens välmående.

oskar98

• Fjäderfä!!
    • Skåne
    • www.oskarsorpington.yolasite.com
« Svar #5 skrivet: 10 mar-11 kl 16:34 »
Jag skulle bara gjort det om det var en dvärgras som var ca 3 veckor och sen blandat stora och små raser bland de dagamla, då skulle det också helst vara dubbelt så många dagamla som 3 veckorsgamla.
Mvh oskar
Jag är en grabb på 14 år som har mycket Orpington av ovanliga färger
Har även ett gäng Maraner
Mvh Oskar98 :D

Dela detta:

* Inloggade just nu

258 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Snubblade över tidningen på biblioteket häromdagen. Blev kvar till stängning och lånade till slut hem sista årgången. Så intressant läsning!
Både jag och min man har saknat en tidning med "mer djup" och mindre gloss. Kul att lära sig mer om intressanta, nödvändiga ämnen.
Även om tidningen är fin...
/Jeanette

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser