Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Planerat strömavbrott  (läst 1057 gånger)

evel

• Uppland
Planerat strömavbrott
« skrivet: 10 mar-11 kl 10:46 »
Liknar tidigare tråd angående kläckare, men jag har istället (då) 1 veckas kycklingar under värmelampa.
De står i en bur inomhus, vi har normal rumstemperatur. Just nu har de mellan 35-38 grader direkt under lampan.

Kan de få vara utan värmelampa i tre timmar (+ så lång tid det tar att värma lampan igen?) eller ska vi koka vatten och hälla upp i flaskor och lägga in/utanför buren?

(Förstår inte varför oplanerade och planerade strömavbrott blir så frekvent nu när vi har ägg o kycklingar på tillväxt  ::) )
* Hundar * Katter * Hästar * Vaktlar *

Löparnäs

• Västerbotten
    • TjäderAndens
SV: Planerat strömavbrott
« Svar #1 skrivet: 10 mar-11 kl 12:19 »
Hur kallt är det i rummet utanför värmelampan?

Är det +20 så går det nog bra utan att du behöver göra så mycket..

+5 så skulle jag värma vetekuddar eller lägga in varmvattenflaskor..
Bra att begränsa utrymmet som behöver värmas upp..
tex om du har nätvägg så häng en filt eller liknade över

Har höns för trevligt sällskap, ägg och kött

Dela detta:

* Inloggade just nu

368 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser