Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ratar sittpinnar.  (läst 1140 gånger)

freeky

• Gäst
Ratar sittpinnar.
« skrivet: 18 mar-11 kl 17:27 »
Vad är det med mina Orpington-tjejer? Dom vill inte sitta på pinnarna utan knör ihop sej i ett hörn på golvet när det är sovdags. Och ett par av dom ser lite luggslitna ut, inte mycke men ändå. Har kollat om jag kan se någon ohyra, men inte sett nåt. Dom äter och dricker med god aptit, och dom kivas inte så värst mycke. Värper gör dom inte, fast dom kanske inte är tillräckligt gamla för det, dom kläcktes i juli förra året, så det är ju unghöns. Saknar dom sin tupp kanske? Jag letar efter en men det verkar svårt att få tag på en innom rimligt avstånd.
Sak jag vara orolig eller är det som det ska med tjejerna?

Daniel1983

• Västergötland
SV: Ratar sittpinnar.
« Svar #1 skrivet: 18 mar-11 kl 17:33 »
Det är nog ingen fara. Vill dom vara på golvet så vill dom. Är ju en ganska tung ras alla vill inte sitta på pinnar. Men dom kan ju fortfarande lära sig:)

freeky

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 18 mar-11 kl 17:42 »
 :)Va bra! Ja dom är onekligen rätt maffiga!

oskar98

• Fjäderfä!!
    • Skåne
    • www.oskarsorpington.yolasite.com
« Svar #3 skrivet: 18 mar-11 kl 17:51 »
Hej
Mina orpington sitter ibland på pinne.
Nu i vinter har hönorna suttigt på ett gärnrör 1½ meter upp istället för på sittpinatna ½ meter ofan för golver.
Tupparna har inte suttigt på pinnarna utan bara varigt på golvet.
Jag är en grabb på 14 år som har mycket Orpington av ovanliga färger
Har även ett gäng Maraner
Mvh Oskar98 :D

jag71

• varma höns
    • Skåne
« Svar #4 skrivet: 18 mar-11 kl 18:41 »
Mina orpisdamer sitter aldrig på pinnar, inte tupparna heller (eller nu har vi ju bara en kvar men ingen av de som bott här har suttit på pinne) och inte våra unga flickor heller så... Inga orpisar hos oss på pinnar.
har lite djur... mest fjäderfän. ;)

Dela detta:

* Inloggade just nu

411 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastisk!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser