Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Baksele?  (läst 7492 gånger)

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
SV: Baksele?
« Svar #20 skrivet: 19 mar-11 kl 14:34 »
Jag har släpat ett däck bakom honom redan men utan att fästa fast det i selen ännu .
Han skiter fullständigt i däcket .
Det enda fokus han har just nu är mej då jag råkade ge han en morot efter avslutat arbete , nu kan han inte sluta att stirra på mina fickor o händer efter nya sånna gudagåvor (märks det att jag inte matar mina hästar med godis ofta ?! )  ;D
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Cokett

• Horn Pär även kallad Plutten
    • Gotland
    • Gotland
« Svar #21 skrivet: 19 mar-11 kl 15:19 »
Vi brukar ha något liknande men framför allt har vi alltid ett grimskaft i det vi släpar bakom så man kan lyfta det snabbt själv om det börjar trasla.
Det som är i mitten är ett grimskaft/ögla för att kunna lyfta med som du beskriver  :) Det båda andra "snörena"  har jag tidigare splitsat fast karbinhakar,, men repat upp för att använda karbinhakarna till annat  ;) Däcket blir centrerat och jag har även kunnat hoppat upp/stå på det korta stunder. När hästen är mer van. Svängeln ( som på denna nivån bara är en tvär pinne  ;D  )gör att det blir ett jämnare drag när hästen rör sig. I detta skedet är det ju mer ljuden och att något förföljer  :D .I alla fall hos mina halv blod
Bor på liten gård med några Gotlandslamm, hästar, hundar, katter,man och höns

malmklockan

• Bor utanför Vedevåg.
    • Västmanland
« Svar #22 skrivet: 23 mar-11 kl 20:01 »
Ett tips som jag brukar använda innan de har lärt sig att gå med dragliner, är att fästa en bagagestropp en sån som e töjbar i bakselen och rakt ner i draglina, då dras  draglina upp när hästen stannar och vid start dras den ner då draglina är spända. Då minskar risken att de trasslar in sig innan de e vana. Sätt på slang på linerna för de bränner hårt på bena om de går tungt och svänger som om du kör  stock med sax till exempel.

Dela detta:

* Inloggade just nu

286 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- För moder jord skull!
/Henrik

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser