Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Något tips på ryggskydd för attraktiv höna?  (läst 2140 gånger)

Majkan

• Skåne
    • www.Vingesus.se/Louise
Något tips på ryggskydd för attraktiv höna?
« skrivet: 23 mar-11 kl 14:21 »
Hej!
Sökte men fann inget om det... har ändå läst det tidigare... men då hade vi ingen användning för det.
Så... nu är frågan... är det någon som har ett tips på en hönsväst?
Den mest attraktiva hönan behöver ett skydd för sin rygg, finns det ett mönster tro?
Tackar på förhand för snabbt svar!
mvh
Marika
Är livsnjutare och levnadskonstnär. Gör allt som tilltalar mig! Är så gott som alltid positiv.

gernsö

• Skåne
SV: Något tips på ryggskydd för attraktiv höna?
« Svar #1 skrivet: 23 mar-11 kl 14:26 »
hej
 vart i skåne bor du? jag har som har använts till kalkoner, som man kan ändra lite på och använda till höns. tänkte att du kunde hämta en om du bor i närheten eller så kan jag senare ta en bild till dig. jag bor mellan landskrona och kävlinge.
Kör hårt, livet är så jävla kort.
Här finns många djur men avel på sussex stor vit col, dv cochin,  korsningsgäss, myskankor i udda färger och sumatra.
Har ko, häst, hund,får, katt och sambo...

oskar98

• Fjäderfä!!
    • Skåne
    • www.oskarsorpington.yolasite.com
« Svar #2 skrivet: 23 mar-11 kl 14:55 »
Hon bor 5 min från mig gernsö.
jag gör egna Ryggskydd.
Ska börja göra några hade jag tänkt idag eller imorgon.
Jag är en grabb på 14 år som har mycket Orpington av ovanliga färger
Har även ett gäng Maraner
Mvh Oskar98 :D

Majkan

• Skåne
    • www.Vingesus.se/Louise
« Svar #3 skrivet: 23 mar-11 kl 15:57 »
Hej Gernsö!

Gulle dig! Tack för ditt fina erbjudande men medan jag väntade på svar, sydde jag en "väst" till hönan. Det var väldigt lätt och nu går hon runt med den... känns nog konstigt för hon håller på och plockar med näbben under vingarna... och de andra tittar förundrat på den gula skapelsen.

Vi får väl se hur länge den kommer att sitta på bara... får hoppas ett bra tag!

Japp, Oskar! Nu har jag också sytt en, var inte alls någon konst, så det skulle kanske kunna vara en ny affärsidé och sy och sälja... får se om tiden och efterfrågan finns!

Ha det gott, vi hörs!
Marika
Är livsnjutare och levnadskonstnär. Gör allt som tilltalar mig! Är så gott som alltid positiv.

Dela detta:

* Inloggade just nu

329 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tycker det verkar vara en mycket innehållsrik tidskrift. Användbara tips och råd för den nyfikne och för de som vill utveckla sitt bruk med hand och hjärta. Tack!!
/Märit Newberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser