Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  någon som testat den här äggkläckarn  (läst 2839 gånger)

challe:)

• Småland
någon som testat den här äggkläckarn
« skrivet: 24 mar-11 kl 14:14 »
hej undrar om någon har testat den här kläckarn skulle vilja ha en den var i min pris klasshttp://lantbutiken.se/butik/aggklackningsmaskiner-och-aggklackningsmaskin-och-aggklackare/2213-aggklackningsmaskin-covatutto-for-16-agg.html
mvh charlie ;D
Här bor hästar,hund,katter, Blekingeankor, höns:sebright, dv kochin,silkes,lomhann, dorking och ett gäng blandraser!

Sussibia

• Småland
SV: någon som testat den här äggkläckarn
« Svar #1 skrivet: 24 mar-11 kl 15:21 »
Japp, jag har testat den och även köpt en lite större variant. Är mycket nöjd. Fungerar jättebra. kläckt fram massor i den. Nu senast vaktlar.

//Sussi

LillaY

• Do what you will, so long as it harms none.
    • Dalarna
    • Hjärtats Rum
« Svar #2 skrivet: 24 mar-11 kl 19:40 »
Jag hade en mindre modell för 8 ägg, det var min första kläckare. Var mycket nöjd med den, fick bra resultat!! Men sen köpte jag en större då.. ;)
Don't change so people will like you. Be yourself and the right people will love you.

challe:)

• Småland
« Svar #3 skrivet: 24 mar-11 kl 19:43 »
hej lilla y var köpte du den lilla för 8 ägg?
Här bor hästar,hund,katter, Blekingeankor, höns:sebright, dv kochin,silkes,lomhann, dorking och ett gäng blandraser!

LillaY

• Dalarna
    • Hjärtats Rum
« Svar #4 skrivet: 24 mar-11 kl 20:28 »
Hittade den här via Alternativ (begagnad) men jag tror inte dom tillverkas längre tyvärr  :-\
Men det finns ju lite billigare kläckare av andra märken för ca 10 ägg. T.ex den här:
http://www.pandtpoultry.co.uk/product/categoryid/84/productid/1847
:)
Don't change so people will like you. Be yourself and the right people will love you.

Katharina K

• Västergötland
« Svar #5 skrivet: 24 mar-11 kl 20:32 »
Jag har en sådan som är för 7-9 hönsägg. Den gamla modellen som inte finns mer. Problemet är väl lampan. När den går sönder finns det väl inte fler kvar (har letat). Köpte de två sista på Högberga, men en slog jag sönde när jag tappade locket och den andra sitter i nu. När den är slut är nog kläckaren ett minne blott.

LillaY

• Dalarna
    • Hjärtats Rum
« Svar #6 skrivet: 24 mar-11 kl 20:40 »
Jag har en sådan som är för 7-9 hönsägg. Den gamla modellen som inte finns mer. Problemet är väl lampan. När den går sönder finns det väl inte fler kvar (har letat). Köpte de två sista på Högberga, men en slog jag sönde när jag tappade locket och den andra sitter i nu. När den är slut är nog kläckaren ett minne blott.

Mina gick också sönder, jag provade med en vanlig glödlampa och fick full pott! ;D
Dock är det ju lite jobbigt när det blinkar, inget man vill ha stående i köket eller så kanske..

carrrrrooooo

• Södermanland
« Svar #7 skrivet: 25 mar-11 kl 20:53 »
Jag har oxå funderat på att köpa den lilla kläckaren som du hittade på lantbutiken, jag har länge funderat på den.. så jag följer denna tråden innan jag har bestämt mig helt! :)

Ha en underbar dag! :)
// Carro

singa

• Finland
« Svar #8 skrivet: 23 apr-11 kl 22:41 »
jag har en Covatutto 162 som nu är igång med fasanägg,,men än så länge tycker jag den varierar mycke i värmen. ställt in den på 37,6 grader,,står stabilt på det o när man tittar till den lite senare kan den vara på 38grader :S har även varit ner till 37,1, så få se nu vad det blir av detta. har försökt att ställa den upp eller ner när den skenat iväg,,så får se imorgon nu om den stabiliserat sig

mymlan65

• Småland
« Svar #9 skrivet: 23 apr-11 kl 22:49 »
Min erfarenhet är att den varken håller temp eller fukt...  >:(
Har en likadan, med ställskruv för temp, som jag lägger över äggen i de tre sista dagarna med max fukt införkläckning.
Har en mindre också med förinställd temp. Den står i garderoben... Funkar så dåligt att jag inte ens kommit mig för att lura på den på någon annan... Sorry, men jag har inte mycket positivt att säga... Hade jag varit du så skulle jag hellre snålat ihop en tusing till och köpt en King Suro...
http://www.pandtpoultry.co.uk/product/categoryid/84/productid/1418
MvH G
« Senast ändrad: 23 apr-11 kl 22:52 av mymlan65 »
Livet består inte av att vänta ut stormarna.
Det handlar om att lära sig dansa i regnet.

singa

• Finland
« Svar #10 skrivet: 23 apr-11 kl 23:18 »
fuktigheten håller bra men detta med värmen är det som man kan undra över. men tanken är att vi ruvar i den o kläcker fram i en annan.

singa

• Finland
« Svar #11 skrivet: 24 apr-11 kl 16:45 »
nu har den stabiliserat sig och nu håller vi 37,6 - 37,7 grader o 50-55% fuktighet konstant :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

653 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- En tidning med djupa rötter.
/Margit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser