Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Brahmatupp får stryk av dvärgkockintupp!!!!!  (läst 2268 gånger)

MiaPia99

• Lev idag imorgon kan det vara försent
    • Dalarna
Brahmatupp får stryk av dvärgkockintupp!!!!!
« skrivet: 27 mar-11 kl 12:38 »
Måste bara fråga om någon har erfarenhet av något sånt här?

Min snälla fina brahmatupp Fenix har styrt i hönshuset några månader och det har varit frid och fröjd. I morse när jag var där så blev han attackerad ett antal gånger av en dvärgkockintupp och Fenix gjorde inget annat än att sprang därifrån och ställde sej i ett hörn med huvudet i golvet.....det enda man såg var hans fjuniga bak. Jag blev ju rädd att han blivit skadad och efter lite lirkande så tittade Fenix fram igen och han var oskadd.
Men så fort han närmar sej gruppen med höns så kommer dvärgtuppen och mopsar upp sej.

Det är ju en smula storleksskillnad på herrarna i fråga så det hela känns lite komiskt men måste i alla fall fråga vad/om man gör något i ett sånt här läge?
Får tupparna reda ut det här själva eller?

Tacksam för svar.

Mvh Mia
Lycklig ägare av Brahma och Sussex och två kattfröknar som är världens gosigaste

Diantha

• Gäst
SV: Brahmatupp får stryk av dvärgkockintupp!!!!!
« Svar #1 skrivet: 27 mar-11 kl 12:54 »
Filma o sälj filmen till tv *s*
Ne skämt åsido låt dom vara dom gör upp själv.

Lycka

• Ångermanland
« Svar #2 skrivet: 27 mar-11 kl 13:59 »
Liten och naggande god ;D
Måtte det vara en stridstupp ;)
« Senast ändrad: 27 mar-11 kl 14:54 av Lycka »
Hedemorahöns

Vallagård

• Västerbotten
« Svar #3 skrivet: 27 mar-11 kl 14:53 »
Här hos mej går Brahma tillsammans med Ölandsdvärghöns.
Små rackare som väger ca 0,8 kg.
Gissa vem som bestämmer, inte är det Brahmatuppen.
Brahma blandad grupp * Stor Silkes * röd * svart-blå * Spättad grå * vit * Dvärgkochin blandad grupp *Dvärg Wyandotte silver svart randad *Dvärg wyandotte gul columbia * RIR * Ölandsdvärg * Islands * Maran * Isbar * Japanska dvärgvaktlar * Fasan *

MiaPia99

• Dalarna
« Svar #4 skrivet: 27 mar-11 kl 16:49 »
OK

Då skulle man tillägga på rasbeskrivning av Brahma "snälla intill menlöshet"

Tack allihop för era svar, hade väl en aning om att inte alltid störst är bäst eller vad det nu heter  ;)
 Den lille kockintuppen är inte stridstupp utan vanligtvis också snäll, nu har han allt fått storhetsvansinne  ::) vårkänslor kanske  >:D

Får se hur det hela slutar......

Tror jag ska gå ut i hönshuset och trösta Fenix med lite extra gott och övertyga honom om att han är bäst  ;)
Lycklig ägare av Brahma och Sussex och två kattfröknar som är världens gosigaste

gernsö

• Skåne
« Svar #5 skrivet: 27 mar-11 kl 16:55 »
hos dig är det i alla fall tupp mot tupp, hos mig får brahmatuppen stryk av damerna......
Kör hårt, livet är så jävla kort.
Här finns många djur men avel på sussex stor vit col, dv cochin,  korsningsgäss, myskankor i udda färger och sumatra.
Har ko, häst, hund,får, katt och sambo...

MiaPia99

• Dalarna
« Svar #6 skrivet: 27 mar-11 kl 16:58 »
Oj jösses, det lät då inte kul.

Mina brahmadamer är snälla......än så länge.

oskar98

• Fjäderfä!!
    • Skåne
    • www.oskarsorpington.yolasite.com
« Svar #7 skrivet: 27 mar-11 kl 17:05 »
Här var det i vintras en Chabo tupp som prylade en stor Vorwerk tupp!!
Jag är en grabb på 14 år som har mycket Orpington av ovanliga färger
Har även ett gäng Maraner
Mvh Oskar98 :D

Idalun

• Småland
« Svar #8 skrivet: 27 mar-11 kl 17:08 »
Samma tendens på min brahmatupp (Tuppe) :-* Fast han stod faktiskt på sig inför Appenzellertuppen.
Nu har han dock att göra med Terrorist-Torsten som är en Faverolle. Däremot så har Tuppe alla hönorna med sig för T-T är så klumpig och påstridig att alla damer springer så fort han kommer i närheten... (därav namnet) :o  ;)

MiaPia99

• Dalarna
« Svar #9 skrivet: 27 mar-11 kl 17:14 »
Ju mindre desto ettrigare.........

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #10 skrivet: 27 mar-11 kl 22:18 »
Här var det en liten Chabotupp som var Master of the Universe förra sommaren. De stora Brahma och Kochintupparna vågade inte ens titta på damerna ::) Lille Chabotuppen bara stampade med foten så vände klumparna och lommade iväg  ;)
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Dela detta:

* Inloggade just nu

384 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Åter är en tidsskrift som är tidlös. Ett 5 år gammalt nummer är lika användbart nu som när den kom ut.
Jag har haft väldigt mycket nytta och har fortfarande av tidningen.
/Per

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser