Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  bottenboende kompostmaskar  (läst 1879 gånger)

alanis

bottenboende kompostmaskar
« skrivet: 24 jul-06 kl 16:40 »
jag har en trevlig maskompost under diskbänken som jag inte är säker på att allt står rätt till med. maskarna är i botten och far runt, ovanför dem finns ganska mkt avfall och på det såklart ganska mkt löv men de är i stort sett bara där nere. jag har läst att de äter vid ytan och är aningen konfunderad.

den är torr och jag försöker tillsätta lite vätska, kanske har det med torrheten att göra? det är mkt löv i eftersom jag ett tag hade problem med flugor.

hoppas någon har lite koll på detta!

Vitis

• Skåne
Re:bottenboende kompostmaskar
« Svar #1 skrivet: 24 jul-06 kl 18:20 »
Min erfarenhet av maskkompost inomhus ... maskar hatar när det är för torrt nästan lika mycket som dom hatar när det är för varmt.

Vet inte hur varmt det är i ditt kök men här är iaf. varmt överallt just nu.

Kanske kan du prova att ställa den nånstans där det är lite svalare ? Vattna lite försiktigt också, gärna med en duschflaska och täck ytan med en tidning, då håller sig fuktigheten jämnare genom hela materialt.

Dela detta:

* Inloggade just nu

123 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Underbar tidning eftet att jag läst flera nummer hos en väninna är det nu dags för egen prenumeration
/lena S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser