Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ruvande tupp???  (läst 2190 gånger)

Skylla

• Västergötland
Ruvande tupp???
« skrivet: 30 mar-11 kl 01:35 »
Min kära japanska höna har återigen lagt sig på en stor hög med ägg.
Nu är det inte bara hon som ligger på äggen utan tuppen ligger troget bredvid henne,även han har ägg under sig.
Det e inte heller en tillfällighet då han har legat bredvid sin höna sen 4 dagar tillbaks!

Blir inte riktigt klok på dessa små djur,sist hönan ruva så hackade hon sönder tuppen redan första dagen hon ruva.

Krågedal

• Östergötland
SV: Ruvande tupp???
« Svar #1 skrivet: 30 mar-11 kl 08:06 »
Hej :) Det är nog inte så vanligt! Men jag har också tuppar som är med höna, ägg o kycklingar . De tar sitt tuppansvar på allvar...Lycka till
Har hund, katter, Kindahöns och Gotlandskaniner  (egen genbank)har två Tinkerhästar på "foder", dotter som är född 2006. Bor på landet i hyrt hus....

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #2 skrivet: 30 mar-11 kl 10:16 »
En modern familjefar  :-* Gulligt :D Hoppas att mammahöna är tillräckligt smart att uppskatta hjälpen denna gång ;)
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

ivy

• Gotland
« Svar #3 skrivet: 30 mar-11 kl 12:41 »
naw va sött. Hur gamla är dina vaktlar och är det svårt att få dem vilja lägga sig på ägg? Hade gärna försökt få fram småttingar "den vanliga vägen". Tips? Förslag?

Dela detta:

* Inloggade just nu

327 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Åter är en tidsskrift som är tidlös. Ett 5 år gammalt nummer är lika användbart nu som när den kom ut.
Jag har haft väldigt mycket nytta och har fortfarande av tidningen.
/Per

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser