Har en liten vädurshane som är en hittekanin. Alltså vet jag inte hur gammal han är! Vi hittade honom för ett år sedan och sökte med ljus och lyckta efter hans ägare eftersom han är super tam och social, men ingen ägare kunde hittas!
För drygt en vecka sedan slutade han äta och dricka, efter 2 dagar tog jag honom till veterinär och då var han väldigt nedstämd och rejält uttorkad samt hade magrat av ordentligt.
Tänderna kollades och såg jätte fina ut, hjärta och lungor var utan anmärkning!
Han fick vätska under huden och jag skulle ge honom något som heter critical care, och så skulle han få några dagar på sig att komma igen med att äta och dricka annars skulle vi ta bort honom!
Critical care gav jag honom i munnen med hjälp av en lite spruta och han slickade det i sig, men äta och dricka skulle han inte och han slutade även att putsa sig!
När jag pysslat med honom i tre dagar utan att han piggnade till och ville äta bestämde jag mig för att han på fjärde dagen skulle få sluta sina dagar, men när jag kommer ut i stallet den fjärde dagen möts jag av en pigg och glad kanin sittandes på bakbenen och med en blick som säger: Hej matte har du något gott till mig?
Under natten hade han tvättat sig, ätit 1/2 skål med mat, en tuss hö och drukit 4!!!! dl vatten!!
Och nu är han sitt vanliga pigga glada jag igen, som far runt i boxen och gör höga hopp av glädje när man kommer!!!
Jag har ingen erfarenhet att kaniner men är otroligt nyfiken på vad som kan ha varit fel med honom!
Någon som har en gissning???
Jag är jätte glad att det vände för han ger så otroligt mycket glädje och jag hoppas få ha honom länge!!!