Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  vad är "svensk köttrasanka"  (läst 1207 gånger)

Kista

• Gäst
vad är "svensk köttrasanka"
« skrivet: 31 mar-11 kl 08:03 »
En annons på blocket säljer blandraser mellan "svensk köttrasanka" och pekinganka...
Vad är svensk köttrasanka?

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
SV: vad är "svensk köttrasanka"
« Svar #1 skrivet: 31 mar-11 kl 08:51 »
Jag har ingen aning. Antagligen något hittepå. Jag har aldrig hört talas om någon svensk köttrasanka, och då är jag ändå rätt intresserad av ankor och har läst det jag kunnat komma över om dem.

Men på blocket kan man ju skriva vad som helst som man tror är säljande...

Pekinganka är ju en köttanka i sig, det är den som stora uppfödare för det mesta har. Så att försöka förbättra den med någon "svensk köttrasanka", det är att lägga grädde på moset.

Tänkbar ras är dock svensk blå anka, eller någon korsning med den.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

LasseDalom

• -
SV: vad är "svensk köttrasanka"
« Svar #2 skrivet: 02 apr-11 kl 16:45 »
Jag har också träffat folk som sagt sig ha haft svensk kött-anka eller nåt i den stilen.

Dela detta:

* Inloggade just nu

369 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superbra tidning där det mesta tas upp! Klart prisvärd läsning.
/Theo

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser