Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Liten bok om hönshushållning..??  (läst 1816 gånger)

The Game

• Gäst
Liten bok om hönshushållning..??
« skrivet: 01 apr-11 kl 12:05 »
Eggebyboken blir bara tjockare och tjockare vette fanken hur jag ska göra me den..Hur som helst.

Det finns bra böcker ute om hur man ska ta hans om sina hönor samt sjukdomar och sådant.
Men det är en jäkla massa text och dåligt me bilder..
Ja menar hur fan ser man att en höna har äggledarinflemaiton tex om man är ny osv??
Sen tänkte jag försöka dela med mig på gott och ont om mina kunskaper/mani angående det jag hatar mest..
Det förbannade röda hönskvalstret eller kryp på mina hönor i allmänhet.?

Jag har även massor me bilder på olika hönshus/bygge som kanske kunde vara till användning för er att få inspiration till att bygga eller
se hur andra har det??

Va tror ni?
Om nu inte krypen tar upp hela detta så kanske det blir en 30/40 sidor me massa tips och sådant.
Då kan jag trycka boken hemma och om någon vill beställa så kan jag sälja för typ 100 spänn kanske eller är det för dyrt?

/Majsan i gasen igen

vinsola

• Vill mera, alltid!
    • -
SV: Liten bok om hönshushållning..??
« Svar #1 skrivet: 01 apr-11 kl 12:52 »
Jag tycker runt hundralappen inte alls är för dyrt. Jag skulle köpt!
Har en liten gård med mycket själ. Här huserar shetlandshingstarna, Den lilla hönsflocken med korsningshöns samt en del kaniner.

Staaf

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 01 apr-11 kl 13:32 »
Låter jättebra tycker jag! En bok med bilder på olika fel och kryp låter som något jag vill köpa tycker jag :D
Så sent som igår stod jag och inspekterade benen på en av tupparna och funderade om det jag såg var normalt eller ej. Med din bok hade jag kanske vetat :)

Lillemor Eklund

• Positiv till det mesta :)
    • Uppland
« Svar #3 skrivet: 01 apr-11 kl 14:02 »
Jag skulle köpa, utan att pruta  :D
Behöver massor av info och det skulle förenkla att hitta vettig på ett o samma ställe.
Forumet, med alla trådar om ALLT, blir nästan för mycket för en grönis som mig. Dock inte sagt att det är dåligt på ngt sätt, tvärtom.
Men, när man hamnar i en intressant tråd, där man har olika åsikt, ja då står man där som en åsna mellan två grindhål....
Jag hoppas iaf mkt på träffen i Ramstalund i maj, att jag kan få träffa fler av er med hönor på hjärnan och ställa frågor om allt från raser till ohyrebekämpning!
Om man alltid gör så som man alltid har gjort, så får man alltid ha det som man alltid har haft det....

Att tala innan man tänker är som att torka sig i röven innan man skiter!

The Game

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 01 apr-11 kl 14:24 »
Känns lättare att skriva en faktabok än om mina egna hönor..
Ska gå igenom min hönsdagbok och alla antekningar/pärmar och se hur mycket jag kan få ihop så får vi se..
Kul att de finns intresse
/Majsan

Dalton

• Dalsland
« Svar #5 skrivet: 01 apr-11 kl 21:23 »
Jag hade också köpt! Har två böcker om höns men precis som du säger är det lite dåligt med bilder, mest text om sjukdomar och det hjälper ju inte...

Dela detta:

* Inloggade just nu

341 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Att jag läst samtliga gamla nummer som fanns att få tag på för utlåning av denna tidning säger väl en hel del om vad jag tycker om den. En del av dem har jag lånat flera gånger. Jag älskar tidningen! Den är idérik, hoppingivande, livsbejakande, inspirerande och informativ och får mig att sjuda av iver och verksamhetslust. Jag kommer att köpa gamla nummer några i taget och nu är det verkligen dags att starta en prenumeration!
/Anneli

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser