Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Japansk jumbo vaktel  (läst 3159 gånger)

Hjärdhem´s Gård

• Västergötland
    • Hjärdhem´s gård
Japansk jumbo vaktel
« skrivet: 01 apr-11 kl 19:42 »
Någon som kan hjälpa mig lite? :P
Har precis fått hem tre stycken vaktlar. De är sålda som Jumbo vaktlar, är nu klar över att det är japanska jumbo vaktlar. Men jag kan inte hitta så mycket information om dessa. Skiljer det sig i skötsel, foder m.m. från japansk vaktel. Någon som vet en bra hemsida eller bok om japanska jumbo vaktlar? :)
Mindre gård med diverse lantraser och lite andra djur; Klövsjöfår, Jämtgetter, Gotlandskaniner, Mellerudskaniner, Skånska Blommehönor, Afrikanska Dvärggetter, Vaktlar, Katter, Tamråttor, Grodor och Hundar =) Ni hittar vår lilla gård på www.hjardhemsgard.se

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
SV: Japansk jumbo vaktel
« Svar #1 skrivet: 01 apr-11 kl 19:44 »
Det är typ samma skötsel bara att jumbo kanske äter lite mer.
« Senast ändrad: 17 apr-12 kl 22:02 av Prydfjærfe »
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

tinaw

• Gäst
SV: Japansk jumbo vaktel
« Svar #2 skrivet: 17 apr-12 kl 19:58 »
Hej!

Jumbovaktel är bara ovanligt stora japanska vaktlar, så nej, det är inget särskilt som skiljer sig. Det är samma art men olika raser. De kan tex få kycklingar tillsammans och gå i samma flock, och det tar inte så många generationer att avla upp eller ner storleken på japanska vaktlar.

/Tina

Dela detta:

* Inloggade just nu

416 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Längtar alltid till nästa nummer. De kommer aldrig tillräckligt ofta!
/Annelie R

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser