Prisskillanden mellan solcellspanelen från biltema och färdiga paketlösningar beror väl på en rad olika orsaker.
Som jag skrev är det fullt möjligt att plugga in en cigguttagsadapter till biltemas solpanel, och ladda vad du vill som kan laddas via USB, och nöjer sig med 1 ampere. En sådan adapter kostar från ca 10:- Mellanlagring kan man ju köpa ett extra batteri för, och få möjlighet att ladda apples produkter.
Däremot, kan jag ge dig, Adisgladis, att Voltaics produkter verkar ganska väl genomtänkta. Det finns en hake med att kombinera solceller och batteri i samma "paket", och det är att batterier generellt mår dåligt av temperaturer över 50 grader. De flesta kombinerade solceller med batteri har allting som i en liten ask, gärna svart/mörk, med batteriet fast monterat direkt mot eller enstaka millimetrar från baksidan av solcellerna. Med en sådan konstruktion kan man förstöra batteriet redan på en dags användning. De Voltaicprodukter jag kollade hade batteripaketet "löst", (anslutet med sladd förstås) så att man slipper steka ihjäl batteripaketet första varma soliga dag man använder produkten.
Om inte priset är avskräckande så skulle jag tro att Voltaics produkter är en betydligt bättre, smidigare lösning än att köpa billiga komponenter och bygga själv, särskilt om man som du, eller vem det nu är som skrivit din hemsida Adisgladis, exempelvis har svårt att skilja på mA och mAh.