Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  En STOR unge  (läst 1433 gånger)

nunnunn

• Bohuslän
En STOR unge
« skrivet: 06 apr-11 kl 18:19 »
En NZR fick sin första unge i mars. En ensam dödfödd och jämfört med andra ungar jag sett enormt stor. Hur stora är kaninungar normalt?
Vi kanske har haft tio kullar med 4-10 ungar innan och alla har varit små. Oavsett ras.
Man måste skynda sig medan man har lust

skiesabove

• Permakultur med häst
    • Norrbotten
SV: En STOR unge
« Svar #1 skrivet: 06 apr-11 kl 20:30 »
Storleken beror på antalet syskon. Färre ungar=större vid födseln.
//Lina

nunnunn

• Bohuslän
« Svar #2 skrivet: 07 apr-11 kl 08:10 »
Att ovanligt stora kullar innebär mindre ungar stämmer ju in på de flesta djurarter, men det omvända - att en ensam unge skulle bli som tre-fyra "vanliga" - kändes inte så självklart för mig. Jag trodde först att det var en gnagare som tagit sig in...
Man måste skynda sig medan man har lust

neppelina

• Det blir inte roligare än man gör sig =)
    • Västergötland
« Svar #3 skrivet: 07 apr-11 kl 08:44 »
Hade 2 lejonhuvade honor å båda fick ungar. Den ena fick 5 st & den andra 2, mer än dubbelt så stora som den andres ungar!
De var mycket större länge, men vid ca 16 veckor så hade det jämnat ut sig :)
Bor på landet med man, 3 barn, finulls får, belgiska jättar, franska vädurar, rexar & vita lant kaniner, höns & myskankor, 5 katter & 2 hundar......fullt upp mao =)

Dela detta:

* Inloggade just nu

318 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Enormt intressant tidning. Vill köpa tidningar från 2012 men dom är slut, så hur får man tag på dom?
/Tina

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser