Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Laddat kläckar'n idag  (läst 1005 gånger)

Gattoleone

• Vi lever så länge vi lär
    • Medelpad
    • GattoLeones
Laddat kläckar'n idag
« skrivet: 07 apr-11 kl 19:32 »
Så nu är ruvmaxen laddad med ägg... Koppar Maran, Isbar/Apenzeller och nån okänd blandning...
Sååå spännande har som jag skrev i tidigare tråd inte kläckt på en faslig massa år...
http://skorpanodiana.cybersite.nu/
"I en liten röd stuga där vägen nästan tar slut bor en liten guuube med sina katter o höns, Om än bara några få dagar till ett stenkast från dörr'n ligger skogen full av svamp o bär"

Gattoleone

• Vi lever så länge vi lär
    • Medelpad
    • GattoLeones
SV: Laddat kläckar'n idag
« Svar #1 skrivet: 02 maj-11 kl 14:40 »
så är kläckningen avslutad, resultatet var väl högst varierande, beroende på dålig befruktning på de köpta äggen, men men...
Så just nu är det 2 grön/blåvärpare och 5 marankycklingar av de 18 köpta äggen.. Av de egna äggen av nån okändblandning var kläckresultatet jättebra 5 av 5 möjliga, dessa ska flytta idag el imorgon övriga kycklingar blir kvar tills vidare...

Lite fundersam ang. Maranerna, hade för mig att de skulle vara svarta (Svart Kopparmaran)??????? Mina 5 marankycklingar har vitt bröst och ett ett vitt fält under gumpen förutom de vita vingspetsarna och det spräckliga i ansiktet. Kanske nån av er kan svara!?
http://skorpanodiana.cybersite.nu/
"I en liten röd stuga där vägen nästan tar slut bor en liten guuube med sina katter o höns, Om än bara några få dagar till ett stenkast från dörr'n ligger skogen full av svamp o bär"

Attes matte

• Jämtland
SV: Laddat kläckar'n idag
« Svar #2 skrivet: 02 maj-11 kl 14:44 »
så är kläckningen avslutad, resultatet var väl högst varierande, beroende på dålig befruktning på de köpta äggen, men men...
Så just nu är det 2 grön/blåvärpare och 5 marankycklingar av de 18 köpta äggen.. Av de egna äggen av nån okändblandning var kläckresultatet jättebra 5 av 5 möjliga, dessa ska flytta idag el imorgon övriga kycklingar blir kvar tills vidare...

Lite fundersam ang. Maranerna, hade för mig att de skulle vara svarta (Svart Kopparmaran)??????? Mina 5 marankycklingar har vitt bröst och ett ett vitt fält under gumpen förutom de vita vingspetsarna och det spräckliga i ansiktet. Kanske nån av er kan svara!?

En bit ner på den här sidan ser du en bild på en marankyckling av färgen svart koppar:
http://www.marans.eu/ncuiang.htm#NCUI

/Sara
Renoverings-bloggen: www.flatcoated.se/racksjon
Atte-bloggen: www.flatcoated.se/blog

Dela detta:

* Inloggade just nu

292 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Genuin och läsvärd! Bra tips och idéer för att stå på egna ben.
/Camilla W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser