Min brorsa som har en tarmsjukdom sövdes ned när de skulle köra upp grejor i hans tarmar. Han kände ingenting. Sedan så finns det fall vid operationer och sådant när patienterna har känt hur de skurit i dem och så men jag minns inte riktigt vad anledningen var, om de inte var ordentligt nedsövda men tillräckligt så att de inte kunde kommunicera med omgivningen eller om det berodde på något annat.

Har sökt runt på internet nu både på engelska och svenska och så gott som överallt står det att man ej ska kunna känna något om man inte är vid medvetande. Hittade även några inlägg från folk som har fått en smäll i skallen och tappat medvetandet. En var i en bilolycka hon slog huvudet och beskrev det som att hon bara såg massa konstiga mönster, men kände ingen smärta. En annan hade halkat och slagit huvudet och svimmat. Han kände ingen smärta eller men däremot när han vaknade då började det värka som sjutton i huvudet.
En annan person som varit i koma flera gånger under sitt liv beskrev att under en del perioder kunde den känna och under en del perioder så var allt som "borta". Men detta var då under en längre tid. När det handlar om höns så bedövar man sedan några få sekunder senare så är avblodningen igång och de dör, så de bör inte hinna känna någonting om man träffar rätt.
En liten textsnutt från en av ca 10 olika sidor jag gluttat på.
You do not see or feel or hear anything. Your body is barely alive like you are in a deep sleep. As also a coma.When your unconsicous the nerves which signal pain to the brain are shut down/cut off so you don't feel any pain. But considering you just had an accident (god forbid) it sure would hurt b4 u went unconcious