Hallå samtliga!
När det gäller kontrakt på ren vinterpost så är jag
alltid noga med att få sistadatum för avverkningen inskrivet.
I det här fallet hade man nästan 5 månader på sig att planera avverkningen, och 3 att välta omkull den, men på dessa månader har man inte ens fått till ett traktdirektiv.

Huvudorsaken blev fö känd först i mars varför man aldrig dök upp, och det var att en skiftesgranne vill "hänga på" min avverkning i feb, men då satt man där utan slutavverkningsanmälan.
(se 6 veckorsregeln)
Trodde naturligtivs att jag skulle acceptera detta, och att man kunde köra utan hänsyn till bärighet, men då backade jag ur avverkningen helt pga av stor risk för körskador.
En annan "ful grej" är att man dragit av för plogning av basväg på mitt m3 pris, men nu kröp det fram att man avser att dra ihop skiftesgrannens virke på samma avlägg/väg.
Jag får alltså stå för hela kostnaden, men det har man strategiskt (?), undvikit att upplysa om,,,precis som ovanst.
Sådant ska naturligtvis omförhandlas/fördelas lika mellan fastighetsägarna,,, något som bla Sveaskog brukar vara väldigt noga med.
Till detta ska då bakas in att jag lagt ner ungefär 2 (skilda) arbetsdagar på att preparera basvägen för ökad bärighet enl tidigare inlaga, något som är totalt bortkastat i nuläget.