Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vett och etikett på forumet.  (läst 1477 gånger)

klarre

• Södermanland
Vett och etikett på forumet.
« skrivet: 09 apr-11 kl 18:40 »
Vad jag har läst så har Sten-Åke varit tolerant mot dig och svarat på dina frågor, senaste gången så handla det om pollen. Problemet är att dina frågor har väldigt ifrågasättande karaktär, du kan inte förvänta dig en diskussion varje gång någon skriver något på forumet. Du kan inte heller förvänta dig att bli överbevis varje gång. Dom som läser Sten-Åkes biredskaps tråd är nog intresserade av att läsa hur Sten-Åke ska samla pollen inte att du tror att han inte klarar av det vilket känns löjligt, väldigt många innan honom har lyckats samla pollen utan problem. Jag förstår om han känner sig påhoppad av ditt huggande.

Jag försvarar inte Sten-Åkes alla åsikter, men jag tror att man måste vara lite tolerant på ett sånt här forum, om man inte står ut med att Sten-Åke inte gillar bla. carnica, läs inte hans trådar. Skriv istället en tråd som handlar hur bra carnica är.

Som sagt tråden handlar om biodlarredskap inte dina avvikande åsikter som du gör ditt yttersta att ha, om det mesta. Skapa en egen tråd om du vill dela med sig av dina åsikter, så kan Sten-Åke skriva om sina i den tråd han är TS.

Absolut så är inte någon tråd någon personlig egendom, har man konstruktiva frågor angående ämnet ska man självklart skriva dom och hoppas att man får svar, det är väll det ett forum är till för. Men om frågorna alltid har negativ karaktär så är kanske inte chansen så stor att man får svar. Om trådarna får spåra ut beror helt på forum, på Flashback så styrs det omedelbart upp där får inte ens TS gå ifrån ämnet. Det finns en term på internet som heter att trådarna blir kapade, sök gärna på google om det "hijacked thread". Att använda försvaret att detta är faktiskt ett diskussions forum för att förklara sitt kapande av trådar är långt ifrån schysst betende.

Du har helt rätt Johannes jag borde verkligen ha startat en egen tråd för detta från början. Skönt att höra att du har lärt dig något från mitt inlägg, nu har du något att ta efter.

Micael Carlsson

SV: Vett och etikett på forumet.
« Svar #1 skrivet: 09 apr-11 kl 22:01 »
 Varför bråka???? Ingen av oss har facit när det gäller bin.

Dela detta:

* Inloggade just nu

136 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Var väldigt intressant att läsa om vinterskörd. Så blir att försöka sig på det iår. Även mitt intresse för permakultur har väckts och jag hoppas på att det kommer fler artiklar om detta ämne och hur man kan starta upp det hemma.
/Sanna J

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser