Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  inga ägg  (läst 1646 gånger)

rummel

• Småland
inga ägg
« skrivet: 10 apr-11 kl 19:08 »
Våra höns är nu ett år och har värpt sedan september. I januari hade de ett uppehåll men sedan kom de igång igen. För 2 veckor sedan kunde vi hämta 6-7 ägg om dagen och så plötsligt en dag: inte ett enda! Kan de börja rugga nu igen? Har idag tagit bort 2 tuppar till för att tjejerna ska få lite mer lugn och ro. Någon som har något mer tips? ???

betsla

• Jämtland
    • Betsla - me, myself and I
SV: inga ägg
« Svar #1 skrivet: 10 apr-11 kl 20:01 »
Kan de gömma äggen nånstans? Det gjorde mina...  >:D
70-talist som bor på vischan i Jämtland med sambo, 3 barn, 1 katt, 13 Åsenfår (genbank 1338 och MV3) och ett gäng höns - hedemora, brun leghorn, dv wyandotte, cream legbar och wyandotte samt lite araucanakorsningar och diverse andra korsningar.

rummel

• Småland
« Svar #2 skrivet: 11 apr-11 kl 19:18 »
Vi har letat i hönshuset och i hönsgåden men inga ägg. Inga spår efter att något annat djur varit inne heller. Vi har råttor i hönshuset, men visst skulle man se några spår om de har varit och kalasat?  De har gömt dem en annan gång men det gömstället är tomt nu.

kiwsan

• Västerbotten
« Svar #3 skrivet: 11 apr-11 kl 19:22 »
Kan om ni har otur vara så att dom käkar upp dem. Alternativt någon råtta som äter upp dem. Koka ett ägg och lägg in. Lurpassa och se om den som ev. är skyldig kliver fram och börjar äta upp ägget.

Dela detta:

* Inloggade just nu

320 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Köpte numret främst för att jag tänker lära mig spinna, men förutom det fanns mycket annat intressant, som skötsel av naturbetesmarker och hoppfulla nybörjarbrev!
/Johanna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser