Jag fortsätter på den här tråden som jag startade, problemet är väl kanske lite annat än rubriken säger...
Det handlar dock om samma dam

Hon har nu helt slutat värpa sen över en vecka tillbaka, hon ruggar inte, hon äter, dricker, sprätter o ligger i redet mellan 2-4 timmar varje dag för att sedan återgå till ätandet o sprättandet...
Idag var en god vän här, vi dryftade problemet... Till saken hör att han hållt på med höns och andra fjäderfän i drygt 35 år, men nu så nöjer han sig med att komma med goda råd o tips till andra, som han själv säger yngre förmågor med tid o ork...
Det enda han kunde tänka sig vara problemet är att jag har kycklingar på 8 veckor gåendes i en separat bur inne i hönshuset, att hon på något sätt skulle ha slutat värpa för att hon tror att det är hennes kycklingar. Samtidigt så förstår varken han eller jag varför hon i så fall har värpt oavbrutet kycklingarna har ju faktiskt bott i hönshuset sen den 27 mars!?
Snälla jag behöver råd o hjälp om vad som kan vara fel... De 2 andra damerna närmar sig 6 månader o har ingen som helst lust till att värpa, äter, dricker o sen tillbaks till sittpinnen...