Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  När brukar era maranägg kläckas?  (läst 2307 gånger)

pytte

• -
När brukar era maranägg kläckas?
« skrivet: 14 apr-11 kl 18:01 »
Har i dag  dag 22 i kläckandet, men har så litet hål att titta i kläckaren att jag inte ser om det är någon spricka i något ägg (maranägg).
För övrigt har 4 underbara blandraser från aklejans ägg kläckts. 3 st under dagen men finns fler av äggen kvar, är osäker då detta är mitt livs första kläck!!!
Det var liv i alla dag 16 det kollade jag när jag lyste dem, men inte är väl hoppet ute än???
Önskar att fler vill kika ur sina skal :-[
Har en engelsk cocker,  welsumer, stor laxfärgad faverolle, blomme och  blandras höns.

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: När brukar era maranägg kläckas?
« Svar #1 skrivet: 15 apr-11 kl 19:36 »
Mina Maraner har tagit god tid på sig och tillsammans med mina stora Kochin varit de sista att kläckas. Jag hoppas att dina har kommit ut nu när jag skriver det här  ;)
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

pytte

• -
SV: När brukar era maranägg kläckas?
« Svar #2 skrivet: 17 apr-11 kl 10:08 »
Nej de kläcktes aldrig! Det rörde sig inte i äggen alls, när jag lös dem. Tyvärr så vart det inga maraner av dem, en del hade avstannat med bara några ådror i. Ja, ja bättre lycka nästa gång kanske :-\
Har en engelsk cocker,  welsumer, stor laxfärgad faverolle, blomme och  blandras höns.

Dela detta:

* Inloggade just nu

286 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Kan bara varmt rekommendera denna tidning!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser