Är det någon mer än jag som gilar att städa? Eller, kanske inte så mycket själva städandet, men att ha det riktigt rent?
Vädret ska ju bli lite ostadigare, så jag har släpat ut mattor och skurat och lagt på tork, och skurar groventrén. Svettigt, men oj vad fint det blir!
Jag gillar att gå och plocka undan saker och jag städar golven 1-2 gånger i veckan, samt dammar en gång i veckan. Ytor på toa och i kök torkas av dagligen.
1-2 gånger om året storstädar jag och då är det städning från tak till golv.
Trots detta anser jag inte att jag lägger mycket tid på städning. Eftersom jag ofta tar lite så går det fort, til skillnad från vännerna som städar sällan och då får det mer jobbigt när det är dags.
Någon mer som är som jag? Vill utbyta städtips?
Farstun skuras med såpa, microduk, skurborste och mopp. Mattorna tar jag försiktgt med högtryckstvätten.
javisst blir det enklare om man städar oftare!
vi har änligen lärt oss att plocka undan och skölja ur kastruller DIREKT efter maten,mycket enklare! sedan plockan man väl mest hela tiden tycker jag...kattströ sopas upp från toagolvet,böcker plockas undan,tvätten tvättas när kassen är full...jag mår mycke bättre av att ha ordning och reda ,så därför försöker jag ha det oxå, jag mår direkt dåligt om det är stökigt!jag blir sur och grinig...