Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Rocky stack!  (läst 1701 gånger)

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
Rocky stack!
« skrivet: 16 apr-11 kl 17:59 »
... Men är nu tillbaka. Måste dela med mig av denna nervösa händelse. Min lillebror envisas med att jaga djuren  >:D  >:( och bryr sig inte ett dugg om att man säger till honom. Så ser jag plötsligt Rocky, våran Plymouth rock tupp kommer skenande i full fart ut mot grannen och försvinner! Jag skäller på lillebror som bara fortsätter att springa efter ankorna istället för att sedan bli "fångad" av mamma!

Jag efter tuppen som är borta! Ser sedan att han sprungit över vägen och är påväg ut i skogen! Jag efter och lyckas tränga in den skräckslagna tuppen vid en stenmur och fånga honom. Kommer tillbaka, håller honom ett tag och han verkar lugn. Vi står samtidigt och pratar nere vid hästarna, mamma, jag och en besökare. Jag sätter ned Rocky på backen och han står där och glor på oss. Jag vänder ryggen till och får sedan höra mamma - "Nu är han påväg ut i hästhagen ju!" ... Tittar och ser Rocky gå med långa kliv ut i hästhagen... Längre... Längre...
"Han där är ju knäpp" ::) säger mamma... DÅ sätter han fart och bara SKENAR över hela hästhagen och ut på plöjåkern och fortsätter att springa och man får som en känsla av att han ropar i flykten att - "NU RYMMER JAG!!".  :o

Längre och längre bort och man känner hur det börjar pirra i magen av nervositet... Han kommer tillbaka... Han kommer tillbaka...  :-X "HÖRRU, DU VAR DYR!" hör man mamma ropa samtidigt (hon köpte en kläckare som totalt kostat henne ca 4000kr och hon har kläckt 2 kycklingar i den, han är en av de 2). ::)

Äntligen stannar han... Och han ser ut som en liten prick där ute på åkern med en liten lysande röd kam. Han står och stirrar, börjar sedan gå ännu längre ut för att stanna upp. Där står han i några minuter och såg fundersam ut... "Ska jag gå tillbaka" ... Tillslut så ser man hur han saaakta börjar röra sig mot gården igen. Stannar. Går lite till... Sedan satsar och springer som en dåre in i hästhagen och sedan med långa kliv tar sig tillbaka till gården.

Rackarns tupp och skrämmas.  :-X Och rackarns unge!  >:D
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Vurre

SV: Rocky stack!
« Svar #1 skrivet: 16 apr-11 kl 19:22 »
I min barndom fanns det behändiga selar man kund tjudra små barn i. Nu är kanske din bror lite för gammal för en sån, men det kanske finns i större storlekar.
snus? vad är priset på en pris?

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #2 skrivet: 16 apr-11 kl 19:25 »
Han blir 5 nu i sommar. :P
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #3 skrivet: 16 apr-11 kl 20:12 »
Då är han gammal nog att gära som han blir tillsagd  ;)
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #4 skrivet: 16 apr-11 kl 20:41 »
Mmm... Men det gör han inte. Han fick nyligen diagnosen autism också vilket kanske spelar en roll i det hela att han skiter fullständigt i att lyssna (trodde nästan han var döv under perioder förut, okontaktbar under vissa tillfällen medan andra lyssnar han så då kunde det ju inte vara något fel på hörseln) på en sedan så har han hamnat i en trots ålder också vilket inte gör det bättre. >.< Kommer bli en del kurser här nu med hur vi i familjen ska hantera det hela så kanske man kan lära sig att få honom att lära sig att låta bli att jaga djur på bästa sätt. ::)
« Senast ändrad: 16 apr-11 kl 20:49 av Linkoso »

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #5 skrivet: 16 apr-11 kl 20:46 »
Nu sitter Rocky förresten och tussar på sin rätta plats! ;D

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #6 skrivet: 16 apr-11 kl 21:30 »
Mmm... Men det gör han inte. Han fick nyligen diagnosen autism också vilket kanske spelar en roll i det hela att han skiter fullständigt i att lyssna (trodde nästan han var döv under perioder förut, okontaktbar under vissa tillfällen medan andra lyssnar han så då kunde det ju inte vara något fel på hörseln) på en sedan så har han hamnat i en trots ålder också vilket inte gör det bättre. >.< Kommer bli en del kurser här nu med hur vi i familjen ska hantera det hela så kanske man kan lära sig att få honom att lära sig att låta bli att jaga djur på bästa sätt. ::)
Då är det inte så konstigt att han slår dövörat till  ;)
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Dela detta:

* Inloggade just nu

289 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Precis som flera andra skriver så är det här en tidning som aldrig tycks bli inaktuell. Det senaste numret är precis lika intressant som det som kom för flera år sen. Att varje nummer har ett sorts register på baksidan som ger en snabb överblick av vad tidigare nummer sedan många år tillbaka har handlat om, gör det lätt att hitta precis vad man vill läsa om just nu.

Har man läs-svårigheter kan man dock ha lite invändning mot det lilla typsnittet och den täta texten, speciellt annonserna och baksidorna med extra liten text mot en flerfärgad bakgrundsbild.
/Jennifer

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser