Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tupp när börjar han att ta ton?  (läst 1321 gånger)

hönsmamma 11

• Södermanland
Tupp när börjar han att ta ton?
« skrivet: 17 apr-11 kl 01:20 »
Hallo skrev till linkoso"Sandra" och fråga om hon kunde titta på ett kort o könsbestäma min  vade nu jag har för sort   Det är en tupp helt klar sa hon .min kompis döpte han till torgun i kväll efter som han inte har börjat att gala än  han är född 2januari när börjar han att ta ton tror ni .han är från blandras grönvärparägg. Tacksam för svar??????? ;)

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: Tupp när börjar han att ta ton?
« Svar #1 skrivet: 17 apr-11 kl 09:24 »
Bild hade underlättat  ;)
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #2 skrivet: 17 apr-11 kl 09:59 »
Om inte hönsmamma kan få in bilden så kan nog jag ordna det. Har kvar bilderna på min mobil som jag kan föra över till datorn... Men mobilen laddar just nu. ::) Själv tyckte jag att han såg ut att ha Isbar i sig vilket känns som en självklarthet att antingen Isbar eller Araucana (så finns det ju en del andra grönvärparraser med men de är så ovanliga så de tror jag icke) spelar en roll och då var Isbar det som var mest likt med enkelkam och färg o kroppsbyggnad... Den andra halvan kan däremot vara vad som helst. Du kan inte fråga din kompis vad hon har för mer hönsraser/blandningar och få ett hum om vad som skulle kunna finnas i mer än en grönvärpande ras? =)

Gala kan de göra allt från några få veckor (då visslar det mer ::) ) och en del drar ut på tiden enormt och börjar inte förrän de är nära året eller mer. Beror lite på rangordningen. En tidigt utvecklad tuppkyckling som ligger högt i rangordningen kan visa sig malligare och kaxigare och ska till att börja gala tidigare. ;D Jag har haft tuppar som försökt para sig med sin mamma när de varit 4-5 veckor gamla och "kuckelikuat" *host* ::) medan nu har jag en tupp på 12 månader som aldrig gett ifrån sig ett ljud ännu. Han ligger i botten på rangordningen.

Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

hönsmamma 11

• Södermanland
« Svar #3 skrivet: 17 apr-11 kl 10:51 »
Sätt hjärna in bild på min torgun :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

262 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Underbar tidning eftet att jag läst flera nummer hos en väninna är det nu dags för egen prenumeration
/lena S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser