Om inte hönsmamma kan få in bilden så kan nog jag ordna det. Har kvar bilderna på min mobil som jag kan föra över till datorn... Men mobilen laddar just nu.

Själv tyckte jag att han såg ut att ha Isbar i sig vilket känns som en självklarthet att antingen Isbar eller Araucana (så finns det ju en del andra grönvärparraser med men de är så ovanliga så de tror jag icke) spelar en roll och då var Isbar det som var mest likt med enkelkam och färg o kroppsbyggnad... Den andra halvan kan däremot vara vad som helst. Du kan inte fråga din kompis vad hon har för mer hönsraser/blandningar och få ett hum om vad som skulle kunna finnas i mer än en grönvärpande ras? =)
Gala kan de göra allt från några få veckor (då visslar det mer

) och en del drar ut på tiden enormt och börjar inte förrän de är nära året eller mer. Beror lite på rangordningen. En tidigt utvecklad tuppkyckling som ligger högt i rangordningen kan visa sig malligare och kaxigare och ska till att börja gala tidigare.

Jag har haft tuppar som försökt para sig med sin mamma när de varit 4-5 veckor gamla och "kuckelikuat" *host*

medan nu har jag en tupp på 12 månader som aldrig gett ifrån sig ett ljud ännu. Han ligger i botten på rangordningen.