Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  hjälp med kyckling (full kräva)  (läst 4100 gånger)

pytte

• -
hjälp med kyckling (full kräva)
« skrivet: 18 apr-11 kl 18:11 »
Har en liten kyckling på 5 dagar där man ser att det är frön kvar i krävan, eller vad jag tror är frön.
De får kokt ägg, filmjölk och undelatfrön.
Vad ska jag göra behöver råd snabbt, den är väldigt hängig!
Har en engelsk cocker,  welsumer, stor laxfärgad faverolle, blomme och  blandras höns.

mymlan65

• Småland
SV: hjälp med kyckling (full kräva)
« Svar #1 skrivet: 18 apr-11 kl 19:12 »
Har en liten kyckling på 5 dagar där man ser att det är frön kvar i krävan, eller vad jag tror är frön.
De får kokt ägg, filmjölk och undelatfrön.
Vad ska jag göra behöver råd snabbt, den är väldigt hängig!

Jag har aldrig gett några kycklingar det du skriver ovan....
Vore det inte bättre med lite kycklingstart, ev blandat med lite äggfoder isf...?
Livet består inte av att vänta ut stormarna.
Det handlar om att lära sig dansa i regnet.

Helena R

• Maskinförare
    • Östergötland
« Svar #2 skrivet: 18 apr-11 kl 19:21 »
Jag brukar ge kokt ägg och rivna morötter och gurka och undulatfrö till mina kycklingar när de är ett par dagar. Men när man ger frö är det också viktigt att kycklingarna kan picka i sig sand så jag strör lite på burbotten (har mina kycklingar inne i bur med lampa). Sandkornen behövs i krävan för att riva mot skalet på fröna.
Jag, lilla sonen, katterna och hönsen... Vi bor i ett underbart torp på landet dit knappt nån hittar. :D

Helena R

• Maskinförare
    • Östergötland
« Svar #3 skrivet: 18 apr-11 kl 19:23 »
Har läst här nånstans om nån höna med stopp i krävan. Då vände ägaren upp-och-ner på den och maserade krävan tills hönan spydde upp innehållet. Du får försöka prova med nått sånt.
Jag, lilla sonen, katterna och hönsen... Vi bor i ett underbart torp på landet dit knappt nån hittar. :D

pytte

• -
« Svar #4 skrivet: 18 apr-11 kl 19:26 »
Tack får testa med det!
Har en engelsk cocker,  welsumer, stor laxfärgad faverolle, blomme och  blandras höns.

Dela detta:

* Inloggade just nu

362 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressanta uppslag! Blev väldigt sugen på att skaffa höns. Efter större delen av renoveringarna på huset är klara så ska jag bannemig också skaffa mig några höns!
/Dennis Bengtsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser