Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  värmelampa till kycklingar som bor med sin hönsmamma?  (läst 1805 gånger)

Midsommaren

• Bohuslän
Min rirhöna ligger troget och väntar på sina påskkycklingar som borde kläckas nu under helgen.

Hon bor tillsammans med dom andra hönsen i hönshuset fast hon har en egen stor hundbur att vara i.

Jag undrar om jag ska sätta in en värmelampa  och hänga ovanför buren eller räcker de med hönsmammans värme?

Första gången för mig med naturruvade kycklingar :D Har bara sysslat med äggkläckare innan, så detta är väldigt nytt för mig.

Nåt annat ja bör tänka på?

nina77

• Hälsingland
SV: värmelampa till kycklingar som bor med sin hönsmamma?
« Svar #1 skrivet: 21 apr-11 kl 12:37 »
Jag har haft värmelampa då det varit tiktigt kallt. Men nu skulle jag inte haft det. De klarar sig bra med mammans värme.

Natha

• Blekinge
    • http://www.nathalies.n.nu/
« Svar #2 skrivet: 21 apr-11 kl 12:39 »
vart bor du? det är rätt varmt nu på dagen och på kvällen sover ju dem under henne, så de får nog sin värme
När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.

http://nathalies-xenja7.blogspot.com

nina77

• Hälsingland
« Svar #3 skrivet: 21 apr-11 kl 13:24 »
Jag bor i hälsingland, så det är mkt längre norrut än du :-) Har 17 st ute med sina mammor o de lever o mår bra utan lampa.

Dela detta:

* Inloggade just nu

333 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser