Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Rimligt pris på kläckning  (läst 1701 gånger)

Nina K

• Skåne
Rimligt pris på kläckning
« skrivet: 22 apr-11 kl 00:03 »
Hur mycket verkar rimligt att ta för att kläcka mindre hönsägg (silkes) ? Ville inte neka en farfar på 85+ som ville kläcka några ägg råna sina två hönor. Efter att jag lyst våra ägg så finns det platts för dem.

Leifem

• Gäst
SV: Rimligt pris på kläckning
« Svar #1 skrivet: 22 apr-11 kl 00:28 »
Måste det kosta något. ??? . Eftersom du ändå har plats för äggen... så kan du ju överraska o göra farfar glad ;)

Nina K

• Skåne
« Svar #2 skrivet: 22 apr-11 kl 09:08 »
Plats för tillfället  ;D Ankorna värper som tokiga och Gässen med så det fylls på rätt snabbt. Har redan plockat 12 ankägg nu på morgonen. Har ankor som är beställda så ägg åker in när bricka blir full.

Leifem

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 22 apr-11 kl 11:58 »
Aj.. aj.. Tydligen var jag lite väl snabb med att sätta mina tankar på pränt... :-\
Rimligt är väl då att priset blir det som Du Förlorar på att Inte kläcka Dina Egna..(?...)
Lycka till med de härliga små liven!

Januschka

• Alla är vi främlingar nästan överallt
    • Västmanland
« Svar #4 skrivet: 22 apr-11 kl 12:15 »
Hej!

Om du ine vill neka Farfar.. sa gör inte det.. jag antar att dina kunder väntaroch en bra gärning gör en bättre känsla än kling i kassan  - i alla fall för mig.  Kan jo inte handlar om stora summor - och farfarhar inte mycket tid kvar ;-)

//Januschka
Whatever you do: If you don't have fun you're doing something wrong!

Nina K

• Skåne
« Svar #5 skrivet: 22 apr-11 kl 13:35 »
Efter att han frågat tre andra tidigare och fått nej sa vi ja. Vi hamna på 4kr ägg blir då 80kr för 20 ägg.

Dela detta:

* Inloggade just nu

514 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- En tidning med djupa rötter.
/Margit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser