Får väl säga till honans försvar att hon inte va sån innan, hon e ung mamma & har haft henne utanför buren å då är hon hur snäll som helst.
Har haft likadana mammor innan, inte så överbeskyddande, men som utan ungar vart fromma som lamm.
Har även sparat ungar själv från sånna mammor & det har INTE varit så med ungarna när de blivit mammor.
Håller med att man inte skall ha aggresiva djur, för det avlar jag inte på! Skulle hon vara sån sen utan ungar så tar jag självklart ur henne ur aveln. Skulle tom ta bort henne isf, men tror absolut inte att det kommer att bli så när de flyttat........
Tack för tipsen, men bestämde mig för att det skall gå bra, så i kväll gick jag rakt in till henne & tog upp henne å höll på med henne. Då kom ju bebisarna självmant fram å nosade på mig å jag satte ner henne. Hon hoppa bort i hörnet å stampa lite å jag kunde ta en å en unge å kolla på UTAN ATT HON GJORDE NGT, mer än blängde på mig.
Så antingen fick hon en chock el så e det jag som överdrivet det hela.....antagligen en kombo av båda