Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Behöver råd gällande en tupp!  (läst 1045 gånger)

IaOlsson

• Jämtland
Behöver råd gällande en tupp!
« skrivet: 22 apr-11 kl 14:33 »
Fick igår två höns och en tupp av rasen brahma. De är ca 1 år och otroligt vackra och tama, man kan med lätthet hålla dem. Problemet är tuppen.. Igår så anföll eller rättare sagt hoppade han på min yngsta son på snart 2 år och är i samma storlek som tuppen själv. Han var även väldigt vaksam mot min äldre son och började springa efter honom när han var ute och lekte. Det jag gjorde då var att jag hägnade in honom och tänkte att vi tar nya tag i morgon. Idag har barnen också fått vara i närheten av dem och tuppen har inte gjort dem något men jag litar ändå inte på honom. Tuppen är så pass tam att han går inte undan när någon av oss kommer i närheten som mina andra höns och tuppar har gjort. Till saken är den att denna tupps "bror" var en riktig elaking som avlivades, då kanske även denna tupp har dessa gener? Hur ska jag gå vidare? Ska jag ge det några dagar eller är jag tvungen att inse att det inte blir bättre? Jag är tacksam för alla råd jag kan få!

Luppa

• Norrbotten
SV: Behöver råd gällande en tupp!
« Svar #1 skrivet: 22 apr-11 kl 19:38 »
Jag skulle inte tolerera att en tupp anfaller barn, en sån tupp skulle inte få en andra chans här i alla fall.
Tuppar brukar finnas i överflöd, du kan lätt få tag på en ny och trevligare.
Djurtokig 80:a i norra norrbotten

Suffolkfår, höns av olika raser. 2 Border Collies, bondkatter och uppfödning av Lejonhuvad kanin för utställning, avel och kel.

Dela detta:

* Inloggade just nu

224 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Förvånansvärt väl sammansatt och innehållsrik tidning! Kanske är det just för att den är skriven av entusiaster, inte professionella skribenter, som den andas så mycket glädje och inspiration.
/Jeuce

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser