Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Var kommer bajset?  (läst 4269 gånger)

supersnällasilversara

• hellre lite skit i hörnet än ett rent helvete
    • Blekinge
Var kommer bajset?
« skrivet: 23 apr-11 kl 19:31 »
Sitter på påskmiddagen och disskuterar om ägget och bajset kommer ut samma "hål".
Tittade på bilder från "höns i trunsby" men kan inte se något bajshål. Jag hävdar att de kommer ur samma hål.
Har jag fel??
Har 2st svarta orpington + en blå tupp. 3st Kopparfärgad Maran.  2st bruna+2st vita värphöns. 2st dvärgkochin, 2st isbar och några blandisar. 6st dvärggetter, två åsenfår. En vovve!

woodmant1

• Gäst
SV: Var kommer bajset?
« Svar #1 skrivet: 23 apr-11 kl 19:40 »
Sitter på påskmiddagen och disskuterar om ägget och bajset kommer ut samma "hål".
Tittade på bilder från "höns i trunsby" men kan inte se något bajshål. Jag hävdar att de kommer ur samma hål.
Har jag fel??
Helt rätt fast på hönor heter det kloak.

karsan

• Södermanland
SV: Var kommer bajset?
« Svar #2 skrivet: 23 apr-11 kl 22:40 »
På något annat ställe läste jag mera om detta, tror det fanns tecknade bilder också men har ingen länk. I alla fall så är det olika vägar inne i hönan ända till slutändan, kloaken. Vid värpningen finns ett slags veck i äggledaren (får man väl kalla det?) så att ägget aldrig kommer i kontakt med bajset inne i hönan. Bajs på äggen har kommit dit efter värpningen.

Dela detta:

* Inloggade just nu

336 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser